După vizita la laboratorul Gillette din Reading, UK, am rămas cu o serie de informații interesante și poate utile pentru cei care nu reușesc să se bărbierească corect (și știu că sunt destui). Am informații și despre un produs nou, care va fi lansat în martie în România, dar și sfaturi utile și date privind cercetările realizate la Reading. Dar trebuie să fac două precizări: întâi că sunt fan Gillette și este singurul aparat cu care mă pot bărbieri fără să mă usture pielea, iar în al doilea rând toate informațiile sunt preluate de la oficiali Gillette, noi nu am experimentat noile produse.

Gillete Research Center, Reading, UK
Gillete Research Center, Reading, UK

Încep prin a vă spune niște date care m-au șocat. Nu știam că bărbieritul este atestat din urmă cu 30.000 de ani, când existau oameni ai peșterilor care nu numai că pictau, ci și unii care se tundeau sau își îndepărtau barba regulat. Apoi, sincer habar n-aveam că Gillete este o companie fondată în 1895 și care a inventat aparatul de ras cu lamă înlocuibilă în 1901.

În 1903 au vândut 50 de aparate și 170 de lame, dar anul următor afacerile au explodat: 90.000 de aparate și 12 milioane de lame vândute în SUA.

Au ținut-o tot într-o invenție, lamele Stainless Steel (1963), primul aparat cu două lame (1976), primul aparat cu cap flexibil (1989), ca și primul aparat de ras cu lamă care beneficiază de vibrații, Gillette M3 Power. Anul trecut a fost pus la punct aparatul de ras Gillette ProGlide Fusion, despre care o să vă povestesc eu.

Centrul de cercetare din Reading, localitate prezentată drept Silicon Valley din UK, este activ de peste 50 de ani. Acum lucrează acolo 130 de cercetători, pe partea de dermatologie, dar și pe partea de ergonomie, confort al rasului și al manevrelor, design 3D, imprimare 3D, zona de testare pe consumatori și multe altele.

Testare pe consumatori, Reading, UK
Testare pe consumatori, Reading, UK

În fiecare zi, angajații Gillete din Reading și echipe formate în medie din 80 de consumatori pe zi, testează noile produse, noile invenții, noile teorii. Sunt spații special amenajate cu oglindă transparentă, iar cercetorii urmăresc atât eficiența lamei, cât și confortul utilizatorului. Se completează chestionare, se dau note, se schimbă idei. Oamenii nu sunt aceeași, se încearcă testarea pe cât mai mulți oameni, anual se consumă 25.000 de lame doar cu testele de la Reading.

Provocarea Gillette este că fiecare bărbat (sau femeie în cazul seriei Venus) are pielea diferită, părul de pe față diferit, stilul de ras diferit, elemente precum apăsarea și viteza sunt complet diferite. Firul de păr de pe față sau de pe picioarele doamnelor are rezistența unui fir de cupru de aceeași grosime.

Sfat 1: când vă radeți și apăsați prea tare părul nu se ia mai bine, din contră. Testele de laborator arată că apăsarea creează cute în care firele se ascund și nu pot fi tăiate corect.

Reading: inspectia de calitate a lamelor
Reading: inspectia de calitate a lamelor

Cercetătorii Gillete analizat produsele anterioare și au făcut o serie întreagă de îmbunătățiri. Lamele sunt 5, dar trebuie să fie mai apropiate una de alta comparat cu versiunea Mach 3 de exemplu. Față de Gillette Fusion, care este disponibil în magazine, noul ProGlide are stabilizator pentru lame, ceea ce permite tăierea mai eficientă a firelor de păr. De asemenea, bara cu sustanțe emoliente a fost reproiectată, dar și partea care vine înainte de lame (guard-bar îi zic ei). Acum părul nu mai are scăpare și este prins succesiv de cele cinci lame pentru a fi tăiat cât mai scurt.

Grosimea vârfului lamei este de 25 nanometri, 1/40.000 milimetri. Oțelul nu este suficient de rezistent la această grosime, așa că este acoperit cu straturi protective, unul fiind din diamant.

Staf 2: nu șterge lamele cu o pensulă, cu prosopul sau alte obiecte. Vârful va fi ciobit și experiența de ras va fi una oribilă. Lamele se clătesc cu apă.

Tot la Reading, există un departament de design pentru ergonomie maximă, dar și unul care studiază bărbieritul filmând testele în 3D. Au și un laborator de printare în 3D care permite studierea mânerelor pentru a le face cât mai bune. Controlul calității este de asemenea extrem de strict, se verifică zeci de mii de produse pe an pentru a vedea dacă ele corespund calității.

Laboratorul de cercetare 3D Gillete, Reading, UK
Laboratorul de cercetare 3D Gillete, Reading, UK

Oficialii Gillette au recunoscut că se confruntă cu fenomenul produselor contrafăcute și cel mai grav este că unii consumatori sunt convinși că au avut produse Gillette originale atunci când au experiențe neplăcute.

Conform studiilor, 70% dintre bărbați preferă bărbieritul cu lamă, restul fie au barbă, fie au aparat electric sau merg să se radă doar la salon.

Bugetul Gillette pentru cercetare & dezvoltare este de 2 miliarde de lire sterline pe an. Gillette face acum parte din grupul Procter & Gamble (P&G).

Gillette Fusion Proglide

– are lamele reproiectate pentru a aluneca mai rapid;
– are stabilizator pentru lame care taie părul din adâncime;
– înlătură excesul de spumă pentru un ras perfect;
– banda lubrifiantă largă pentru a evita iritarea;
– lamele sunt protejate de o bară reproiectată care aduce firele de păr spre lame;
– are pe spate a șasea lamă pentru aranjat mustața, ciocul, pentru a scurta firele din nas;
– are un mâner reproiectat;
– există versiune Proglide Power cu baterie și vibrații – acestea asigură că nu apeși prea tare pe aparat ca să te tai sau să afectezi rasul corect;
– designul exterior al produselor este realizat în Statele Unite, la un laborator din Boston;

Nu avem informații despre preț, dar vor fi în magazine din martie 2012.

Dragomir (OLD)

Contul vechi (my old account).

Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Pot fi contactat pe email [email protected]
NU SUNT SERVICE SAU MAGAZIN !