O companie chinezească din domeniul industrial a plătit 1 miliard de dolari pentru jocul video Talking Tom, conform Bloomberg.

Nu cred că e cineva care să nu fi auzit de joc, mai ales cei care au copii știu despre aplicația vorbăreață. Doi studenți din Slovenia au creat aplicația asta în 2009, iar de atunci a ajuns destul de populară la nivel global. Era la început o premieră, practic motanul imita tot ce spunea cineva în microfon. Cred că la un moment dat, mulți dintre cunoscuți aveau aplicația. Au ajuns la 350 de milioane de utilizatori, iar canalul de Youtube oficial are 2 miliarde de vizualizări. Dar, ca orice joc video, perioada de glorie a trecut de mult.

Întâi, pentru a monetiza aplicația, au adăugat reclame. Dar ca orice produs online, o reclamă nu e de ajuns, iar autorul adaugă și alta. Apoi îmbracă tot conținutul în reclame pînă la modul în care devine frustrant. Anul trecut au câștigat cam 100 de milioane de dolari din reclame.

Servere de mare viteză pentru aplicații intensive ->>>

Au primit o ofertă de preluare și s-au dus în China să negocieze tranzacția. În ciuda așteptărilor, nu a fost vorba de o companie de jocuri video sau vreun gigant media, ci de o firmă din domeniul chimicalelor. Zhejiang Jinke Peroxide Co. le-a oferit 1 miliard de dolari pe imaginea Talkin Tom, iar ei vor continua să supervizeze dezvoltarea aplicației. Acțiunile deținute de fondatori valorează astfel cam 600 de milioane de dolari, restul fiind controlat de fondurile de investiții care i-au ajutat să crească.

Bloomberg a investigat situația, iar compania chineză și-a schimbat numele acum în Zhejiang Jinke Entertainment Culture Co. Ei zic că nu prea aveau de unde să ia 1 miliard de dolari, pentru că anul trecut au avut încasări de vreo 155 de milioane de dolari, iar profitul de doar 55 de milioane. În schimb, publicația spune că în ultimele luni companiile chineze au tot cumpărat afaceri americane și europene care merg în profit. Că achizițiile nu au legătură cu afacerile de bază ale companiilor chinezești, ci că ăsta este trendul în zonă.

O firmă de imobiliare din China a cumpărat Legendary Entertainment – care au făcut Dark Knight, o firmă de materiale de construcții a cumpărat studioul care a făcut efectele speciale din filmele Harry Potter, o firmă gen Avicola a cumpărat doi dezvoltatori de jocuri video cu extratereștri, iar exemplele pot continua.