Dacia Duster mi-a plăcut și consider că este mașina perfectă pentru cei care cunosc valoarea banilor. Nu este neapărat o alegere ieftină, ci din contră, cred că trebuie să luăm raportul calitate / preț. Pentru că nu este deloc o mașină rea.
Sigur, Dacia Duster n-o să plece cu scârț de la semafor și n-o să ajungă la 100 km/h în 3 secunde, dar are o serie întreagă de atuuri pe care am să le trec în revistă, rând pe rând.
Cred însă că Dacia Duster este mașina perfectă pentru România, ca preț, consum, capacitatea de a parcurge drumurile noastre minunate. Dar dacă nu sunteți de acord, sunt dispus să testez orice mașină care mi-ar putea schimba această opinie. Să vedem.

Update: vezi și ce scrie Zoso despre Duster.

Am pus și niște filme, iar, la final, listez alături avantajele și dezavantajele Dacia Duster.

Dacia Duster
Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster nu este o mașină pentru pretențioși și cei învățați doar cu Audi, BMW sau Mercedes. Ok, interiorul e spartan, motorul este economic. Dar design-ul este de nota 10, stai comod înăuntru, suspensiile sunt foarte bune, iar marea surpriză am avut-o cu consumul. După 120 de kilometri abia a scăzut o liniuță indicatorul de motorină. Am aflat că ia mai mult combustibil decât capacitatea anunțată, exact ca la Logan. Mi se pare că 5-6% este un consum incredibil pentru o mașină atât de mare. Dar iarăși, nu se ridică de pe șosea când apeși accelerația.

Dacia Duster drive test

Cum vă spuneam, am testat varianta diesel de top, Laureate 1.5 dCi, 110 CP, 4×4, preț de 16.600 euro (sau 69.806,32 lei). În general nu m-a interesat interiorul la o mașină decât din prisma confortului și al spațiului. Cred că stă bine la amândouă capitolele. Pentru cei care vor piele, pot alege opțional un interior cu piele ca să fie totul perfect.

De asemenea, cred că merită să investiți într-un sistem audio adevărat, pentru că cel standard, chiar la versiunea de top, este așa, ca să fie. Nu cred că după ce dai 16.600 de euro pe o astfel de mașină mai e o problemă să pui și sistem audio pe ea.

Dacia Duster - design Dacia Duster – design

Dacia Duster

În galeria foto de mai jos sunt poze din interior, bord, scaune, bancheta spate, portbagaj, roți.
Pentru design mai puteți investi și în jante și anvelope mai interesante. Și iată, în loc să dai 25.000 pe un 4×4 străin, fără nimic pe el, doar scaune și roți, cu banii ăștia îți faci Duster de colecție.

Sigur, mi-ar fi plăcut să aibă un motor diesel 2.0 cu 175 de cai, genul celui Renault Laguna, atunci era o mașină după care s-ar fi scurs toți ochii. Dar creștea consumul, creștea prețul și așa se pierdeau toate avantajele reale Dacia Duster.

În orice caz, cade orice comparație cu Skoda Yeti sau alte modele ieftine de la competiție. Din orice punct de vedere ai privi. Cred că singura chestie rămâne cu siguranța și rezultatele la crash-test. Oficialii Dacia spun că Duster ar fi luat 4 stele Euro N-Cap dacă avea ESP în serie sau limitator de viteză. Ambele fiind funcții pentru care românii nu sunt dispuși să plătească, așa că Duster nu le are în versiunea de serie.

Galerie foto:

Trei filme am adăugat.
1) Dacia Duster – interior



2) Motorul Dacia Duster (sunet!)



3) Cu Dacia Duster prin oraș 🙂



Tabelul cu avantaje și dezavantaje Dacia Duster

Avantaje Dezavantaje
Preț Interior spartan
Consum Motorul nu e turbo
Suspensii Bord și finisaje
Cost întreținere Sistem de sunet
Taxe mici Nu e de fițe