Am scris în 2015 că mașina autonomă Apple este în lucru. Pe atunci era mare agitație cu mașina autonomă, Tesla lansase prima sa versiune. Alți giganți gen Google, Uber și alții lucrau la variante. Între timp, s-a mai relaxat situația. Chiar am căutat și articolul Bloomberg de atunci menționa că proiectul va fi gata în 2020. Anul trecut a ieșit la iveală că au cumpărat o firmă specializată în mașini autonome. Iar acum, Reuters crede că Apple va face o mașină electrică și autonomă.

masina apple eletrica autonoma concept design
Sursa foto: Stefano Tsai

Informații pe surse

Ca de obicei, nu este disponibil nimic oficial privind mașina Apple electrică și autonomă. Toate sunt zvonuri pe surse, dar de obicei Reuters nu au preluat informații neverificate din mai multe surse. Nici Bloomberg nu cred că se poate compara cu zvonerii care aberează online. Probabil au confirmări sau măcar încuviințări de la autorități și oameni din industrie care sunt la curent cu planurile. Evident, nu pot fi numiți pentru protecția lor.

Apple are nevoie să dea o nouă lovitură, după ce zona de PC, tablete, ceasuri, smartphone, pare să intre într-un con de umbră. Vor crește vânzările, dar nu mai este posibil un nou boom. Au nevoie de ceva nou. Iar industria auto trece printr-o fază de schimbare majoră. Motoarele cu ardere internă vor fi scoase din uz în 15-30 de ani. Oricât ar mai prelungi autoritățile această situație nu cred că vor fi aici motoare cu ardere peste 50 de ani. Sau vor fi oricum considerate relicve. Eu personal cred în tehnologia cu hidrogen, nu cea electrică. Dar acum hype-ul este pe electrice.

ads

Reuters spune că mașina electrică Apple va fi gata de lansare în 2024, cu o tehnologie nouă pentru baterii. Este același Project Titan despre care scriam în 2015, iar inginerii lucrează la îmbunătățiri pentru a fi perfect la lansare. Mașina va fi una consumer și focusul nu este pe faptul că are tehnologie autonomă, ci pe experiența similară produselor Apple. Spre exemplu, Google s-a concentrat mai mult pe ideea de taxi și minibus autonom, pentru servicii de transport.

Apple va fi însă principalul concurent Tesla. Noua tehnologie a bateriei permite un design mai robust și o creștere a autonomiei vehiculului. Este de asemenea o tehnologie care costă mai puțin decât acumulatorii litiu-ion de acum. Denumită LFP (lithium iron phosphate), tehnologia nu permite încingerea bateriei, deci scad per-total riscurile de utilizare.

Sursele Reuters spun că Apple va lucra cu un partener pentru asamblarea pe bandă a mașinilor, nu va construi o fabrică proprie. Zvonurile spun că vor folosi la mașină senzori LiDar precum cei integrați în noile telefoane. De asemenea, compania americă ar fi în contact cu diverși furnizori de echipamente auto, de la care va cumpăra diversele piese necesare proiectului.

Specialiștii contactați de Reuters estimează că Apple va trebui să ajungă la 100.000 de mașini pe an pentru a face profit. Acest lucru este o provocare din punctul de vedere al componentelor, bateriilor, dar și tehnologic privind gestionarea software, actualizări și repararea unor eventuale erori și bug-uri.

Pe de altă parte, experții spun că Apple ar putea face sistemul de operare al mașinii, care s-ar putea dovedi mai sigur și mai stabil decât ceea ce există acum. Iar alții estimează că dacă o corporație are acum capacitatea de a lansa așa ceva, atunci Apple este.