Mercedes Benz este genul de mașină pe care dacă ai condus-o o dată n-o mai poți uita. De fapt, cei de la Mercedes au ținut să-mi îndeplinească un vis din copilărie. Așa că nu pot decât să le fiu recunoscător. Am condus noua Clasa A și vă spun, este excelentă. După Clasa C, mai vreau să conduc un GLK și un Clasa G (și poate, cine-știe, să ajung să-mi cumpăr unul).

Mercedes Benz C250 CDI 4M BlueEfficiency
Mercedes Benz C250 CDI 4M BlueEfficiency

Mercedes Benz C250 CDI

Dacă mă urmăriți de mai multă vreme, știți deja asta: nu sunt un fan al limuzinelor. Deși am mai testat modele auto cu preț similar. Pe de altă parte nu poți să fii indiferent când vezi combinația dintre design-ul agresiv adoptat la noua generație, calitatea materialelor folosite la interior și performanțele motorului, care zbârnâie și decolează pe șosea, dar nu consumă mult. Alb! Pentru prima oară pot spune că mi-a plăcut o mașină în alb, chiar i se potrivește. Vedeți galeria foto și filmul la final…

 

Mercedes Benz C250 CDI 4M BlueEfficiency are un preț de pornire de vreo 37.000 de euro, iar cu opționalele incluse și TVA ajunge la 59.669,80 euro. Nu este o mașină oarecare și cu siguranță veți găsi multe alte utilizări pentru suma asta. Dar pentru cei care vor o mașină adevărată și au bani, limuzina Mercedes vă va recompensa din plin.

Mercedes Benz C250 CDI 4M BlueEfficiency - bordul
Mercedes Benz C250 CDI 4M BlueEfficiency – bordul

Motorul turbo-diesel de 2,1 litri aduce 200 de cai putere și are un consum mixt mediu de 5,4 – 5,8 litri la 100 km. În oraș se duce spre 8, iar la drum lung scade spre 4,1 litri la suta de kilometri. Cutia automată începe să-mi placă – probabil cei la Mercedes Benz au făcut treabă foarte bună cu această cutie automată, fiindcă la multe modele mai mult m-a enervat. Pleacă în viteză maximă, atinge suta în 7,1 secunde. Și asistența în rampă mi s-a părut foarte tare, iar tehnologia Eco – disponibilă cu un buton special pe bord – activează sistemul Start-Stop care reduce media de consum în oraș. Mie mi s-a părut genial în București, unde uneori stai și 5 minute sau mai mult la stop. Chiar mi-a plăcut.

Design-ul interior mi-a plăcut foarte tare, se pare că nu reușesc să-mi mai scot din cap varianta AMG Sport de când am condus Clasa A pe aeroportul din Portoroz. Combinația roșu-negru și elementele de design mi se par la cel mai înalt nivel. Deși am și obiecții. Pielea întoarsă folosita pe interiorul ușii arată aiurea, deși este un material premium recunoscut. Totuși, prima impresie e că s-a tocit.

Bordul este foarte bine așezat, deși pot spune cu sinceritate că este foarte aglomerat. Da, ai totul la îndemână, dar trebuie să îl cunoști foarte bine. Am avut acceași senzație și la Clasa A, dar probabil te obișnuiești repede dacă ai mai condus Mercedes înainte.

Pe lângă motor și design, probabil Mercedes Benz  stă cel mai bine și la siguranță. Cinci stele la NCAP și multiple alte premii. De asemenea, includ foarte multe tehnologii de siguranță, de la ABS și ESP pînă la tehnologii de asistență la frânarea de urgență și tot felul de senzori.

Și, special pentru români, trebuie să spun că are un interior spațios, comod, inclusiv pe bancheta din spate, iar portbagajul este foarte mare, atâta timp cât nu vreți să cărați cu ea un frigider…

Pro și contra Mercedes C250 CDI

Mi-a plăcut foarte mult:
– designul exterior și interior;
– motorul performant și economic în același timp;
– cum se așează la drum și cum ia curbele la viteză mare;
– am încărcat telefonul direct de la USB și poți prelua apelurile pe
– senzorii de parcare;

Nu mi-a plăcut:
– suspensia sport nu merge în orașele din România;
– comenzile pe bord pot fi simplificate și adoptat un design mai high-tech;
– prețul rămâne mare;

Concluzii

Mercedes Benz C250 CDI 4M BlueEfficiency este o limuzină pentru oamenii care n-au probleme cu cash-flow-ul. Dacă vrei să exprimi prestanță, seriozitate, valoare – atunci Mercedes este prima alegere. Pentru alte mărci sunt asociate lanțurile de aur. Probabil că la dotările pe care le are, prețul 60.000 de euro este un fair. Dacă încă vă gândiți la alte modele, recomand să faceți un test-drive înainte de a trece la achiziții.

Galerie foto

Video