Am văzut la standul Mio de la IFA Berlin un sistem interesant de camere video pentru motociclete, MiVue M760D, care oferă mult mai mult decât simpla filmare cu un action-cam. Erau acolo și alte câteva produse pe care le detaliez mai jos.
Mio MiVue M760D
Practic este un sistem dedicat pentru motociclete, cu două camere video, una pentru față și a doua pentru spate, plus un sistem GPS și WiFi pentru sharing instant pe telefon. Camerele au senzorul CMOS Sony Starvis, unul conceput special pentru camere de securitate, dar care oferă imagini cu detalii mult mai bune, inclusiv în lumină scăzută. Pe noapte crește luminozitatea de patru ori comparat cu un senzor normal, datorită retro-iluminării.
Camerele au apertura F/1.6, una foarte largă pentru genul ăsta de dispozitive, care ajută de asemenea la calitatea filmării. Ambele au lentile cu unghi de vizualizare de 140 de grade, filmează Full HD la 30 de cadre pe secundă și includ un buton care poate fi apăsat în situații extreme pentru a înregistra sigur evenimentul. Sistemul include un supercapacitor pentru a gestiona și reduce consumul de energie. Sistemul GPS înregistrează automat poziția pentru a avea ulterior acces la rutele parcurse și localizare pe fiecare videoclip filmat.
Se conectează prin WiFi la telefon, iar prin aplicația Mio aveți acces instant la filmări, pe ambele camere. Am auzit că permite chiar transmisia live fără a fi vreun moment în pericol. Nu în ultimul rând, trebuie spus că rezistă la apă, deci nu trebuie să vă feriți de ploaie.
Aplicația MiVue Manager vă permite să revedeți drumurile parcurse pe motocicletă pe Google Maps, să vedeți informații privind înclinația și forțele G pe tot traseul, în ea sunt organizate toate clipurile pentru a fi ușor găsite. Puteți face sharing și din aplicația pentru Windows.
Mio MiVue 826 și 821
AM văzut MiVue 826 și 821, care sunt similare, doar că prima are WiFi pentru conectare la telefon și transfer de fișiere video, iar a doua nu are. Sunt camere auto care se prind pe spatele oglinzii retrovizoare pentru a nu deranja deloc șoferul. Este un trend nou și extrem de important pentru siguranța la volan, la ultimele teste mi s-a părut că ecranul camerei care se tot activa îmi distrăgea atenția de la drum. Camera are un sistem de prindere magnetic, ușor de folosit și extrem de comod (botezat QuickClick).
Un nou trend importat: cu ajutorul unei rotițe puteți ajusta rapid unghiul sub care filmează camera, ca să nu prindeți botul mașinii în filmare. Ambele camere filmează Full HD 1080 la 60 de cadre pe secundă, cu alte cuvinte orice filmare va părea mai fluentă de-acum înainte. Prin sistemul GPS integrat veți primi avertizări privind radarele fixe de pe traseu.
Mio MiVue i20
Au prezentat la IFA Berlin și o cameră auto destinată supravegherii șoferului, se montează în interior și oferă un unghi de vizualizare de 136 de grade din mașină. Este pentru companiile de transport care vor să știe cum se comportă șoferii sau ce fac în timpul deplasărilor. Poate fi folosită și pentru școlile de șoferi de exemplu.
Chiar și acest model are senzor Sony și lentile cu apertura F/1.8, iar filmările realizate sunt Full HD 1080p. Are LED-uri de iluminare și cu lumină infraroșie pentru a surprinde imaginile și atunci când este întuneric. Pentru companiile care chiar au probleme cu șoferii, precum firmele de curierat de exemplu, Mio a gândit următorul sistem, mai inteligent.
Mio Connected DVR
Sistemul combină camera auto cu un centru de control avansat și stocarea tuturor imaginilor în cloud. Practic se înregistrează non-stop, iar aplicația știe să identifice evenimentele din trafic. De exemplu, ne-au arătat un demo când camera a fost întoarsă cu capul în jos (ca și cum mașina s-a răsturnat). Acest incident a fost imediat semnalat separat de restul filmărilor în aplicația de management.
De asemenea, prin GPS arată ruta aleasă de șofer și suprapune traseul pe Google Maps, evident cu timpii realizați. Extrem de util pentru toate companiile din domeniu.