Din seria “cum să mai apărem și noi în presă și pe bloguri fără un efort prea mare”, Kaspersky publică rezultatele unui așa-zis  studiu global privind gadgeturile.

Update: studiul global este realizat de O+K Research, dar tot nu știm metodologia. Rămân la părerea că este un sondaj online.

Cifrele sunt preluate ca atare, comentate și interpretate, dau doar trei exemple  – TechCover, Refresh, Manafu – niciunul nu își pune problema cum s-a făcut acest studiu. 

ads

Kaspersky

Cred că ar trebui să ne uităm și la rezultate un pic. Cifrele sunt departe de mediile oficiale privind penetrarea computerelor, telefoanelor smartphone și așa mai departe. Ca să fiu răutăcios, era normal ca media din Arabia Saudită să iasă foarte mare – la o familie cu 20-30 de membri? Măcar 3-4 telefoane să aibă…
România iese pe ultimul loc la gadgeturi / familie, cu o medie de 2,6 echipamente. Probabil o cifră realistă ar fi fost 1. Pînă la urmă cineva din familie are măcar un celular. Dar cifrele mari sunt valabile poate la oraș, penetarea computerului este sub 50%, penetrarea smartphone era 10-15% anul trecut.

Sigur, dacă luăm în calcul doar cei care răspund la chestionare online – deci au deja computer și Internet, atunci media iese mai mare.

Situația reală este dată de această frază, ignorată în majoritatea articolelor:

În total, 0,7% dintre gospodăriile din România deţin un set complet de echipamente electronice moderne (PC, laptop, smartphone şi tabletă).