Am atins zilele astea cam 200.000 de kilometri conduși de când am permis, știu, sunt începător. Compensez cu clipurile de pe Trafictube pe care le urmăresc doar pentru a încerca să mă gândesc cum aș reacționa eu în situația dată.
M-am gândit de mult timp la acest articol, dar cred că merită scris. Pur și simplu văd aceleași probleme repetate aproape la fiecare drum. Unele mai des, altele mai rar, dar continuă să apară.
1) Pietonul îmbrăcat în negru, noaptea, traversând pe lângă trecere. Unele zone sunt mai ok luminate și îl vezi, altele însă, dezastru. Mare noroc cu adidașii ăia fosforescenți sau fularele cu verde sau portocaliu. Recent m-am bucurat că pietonul se uita non-stop la smartphone, ecranul aprins l-a făcut vizibil de la distanță.
2) Să anticipezi ce vrea să facă celălalt șofer. Am două povești scurte aici, una finalizată cu buf. Mergeam pe o străduță cu o bandă pe fiecare sens, în spatele unuia. Semnalizează stânga și se mută peste linia continuă, așa că încerc să trec pe lângă el înainte. Nici nu ajung bine lângă el, că trage de volan dreapta, se bagă în fața mea și pornește avariile. Se dă jos și face și semne spre mine, ce vreau eu de la el? El vroia să oprească de fapt.
A doua fază, ieșind din străduța laterală în bulevard. O mașină în fața mea. Pe bulevard, circa 3 mașini oprite la un semafor. Se pune verde, pornesc toate, pleacă cea din fața mea, plec și eu. Cunoscând intersecția, mă uit în stânga să nu vină vreun grăbit, o secundă, două, buf! Cel din față oprise deși era verde și toată lumea trecuse, el avea treabă și trebuia să oprească acolo. Schimbat bara față și un far.
Singura concluzie este că trebuie să păstrezi distanța față de cel din față, iar pe cel din spate lasă-l să se ducă, nu sta cu el lipit de bară.
3) Să oprești pe suprafețe „neobișnuite”. Nu mă refer la asfalt uscat sau ud, la strada pietruită sau așa. Ci suprafețe anormale. Mergi încet sau mergi repede, aproape că nu contează. Pe jos e mâzgă, zăpadă cu de toate, maro. Sau este un praf de 10 centimetri de la un teren viran de lângă. Sau, au ieșit căruțele de la tăiat lemne și aduc noroi pe șosea. Să nu mai zic de pietriș scăpat de la un camion cu remorcă. Încearcă să oprești pe așa ceva, în caz că e nevoie. Eu am avut o experiență fericită datorită anvelopelor Michelin. Am avut emoții când a plouat prima dată, am avut emoții când a nins, dar totul a fost foarte ok. La final găsiți și niște informații despre ele.
4) Să te descurci când Waze sau Google Maps te trimit pe o stradă cu sens unic. Pe care unii descarcă marfă, bidoane cu apă plată, un camion de mobilă sau eventual tocmai sparg strada. Înapoi nu poți să dai, te grăbești, înainte nu poți merge. E cool. Am pățit doar de două ori, o dată oamenii au înțeles și s-au dat la parte rapid să putem trece, altă dată am așteptat să termine ce aveau de făcut.
5) Printre camioane și autocare. Dacă mergi la drum lung, e o plăcere. Cum nu avem decât câteva sute de kilometri cu două benzi pe sens, orice deplasare în alte zone devine … interminabilă. Sunt două tipuri de șoferi de camion sau autocar, mă rog, generalizez. Cel care trage tare și merge peste orice limite – 110 în localitate – sau cel care respectă toate regulile, probabil are multe puncte acumulate și nu vrea să riște. Tu, cu mașina, descurcă-te printre ei. Pleci la drum cu estimarea optimistă că faci x ore pînă la destinație. Apoi stai 30 de minute sau mai mult în spatele unui camion care merge cu 30, cu 40 sau 50 la oră. Eu nu depășesc pe linie continuă, așa că uneori e o adevărată plăcere. Trec de camion, wow, ce senzație de eliberare ! Merg circa 5 minute, este alt camion, alt tir, alt autocar și o iei de la capăt.
Ar mai fi multe de povestit, dar să vă spun și despre anvelope. Anul trecut, la un moment dat, am descoperit că trebuie să schimb cauciucurile de vară. V-am întrebat atunci ce să fac, iar răspunsurile au fost numeroase, mulțumesc încă o dată. Din recomandările prietenilor am ajuns la Michelin, care se pare că e brandul favorit al multora. Apoi am primit propunerea de a testa o invenție nouă a lor, anvelopele CrossClimate. După ce am întrebat și eu niște oameni care se pricep, toată lumea a fost de acord că „n-are cum” să nu fie bune anvelopele.
Conform Michelin, sunt anvelope de vară certificate pentru iarnă. Cauciucul este realizat astfel încât să frâneze pe distanțe scurte pe suprafețe uscate, dar în același timp se încadrează în clasa A de performanță la frânarea pe suprafeţe umede. Este omologată pentru utilizare în timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 vârfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indică posibilitatea utilizării în timpul iernii, inclusiv în țările în care echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece. La toate astea se adaugă promisiunile brandului: longevitate, economie de carburant și confort.
Personal, sunt super-mulțumit de CrossClimate, iar avantajul este că nu mai trebuie să schimb cauciucurile când se schimbă vremea. Chiar sunt bune și vara și iarna. Și pe ploaie și pe uscat. Recomand cu căldură.
Pe scurt ai anvelope all season! :)) Eu am de la Goodyear. Se numesc Vector 4 seasons.
 
Salut, tocmai asta e ideea, că nu sunt all-season. Adică, Michelin zic că sunt diferite de vechiul concept all-season pentru că sunt anvelope de vară, dar omologate și iarna. Noi tehnologii, noi materiale etc.