Cred că am scris o groază pe tema asta, Google susține că nu poate manipula și modifica rezultatele căutării, totuși o face în mod constant în detrimentul competiției. Au o cotă de peste 90%, practic un monopol care trebuie reglementat. Totuși în SUA au scăpat, dar în Europa ancheta continuă. Știrea zilei este asta: Google și Twitter au semnat un parteneriat, pentru ca rezultatele din site-ul de microblogging să apară mai sus în rezultatele căutării.
Practic, după ce a eșuat clar cu Google Plus, rețeaua imensă pe care foarte puțină lume o utilizează, Google încearcă astfel să contracareze Facebook.
Se discuta anul trecut că Google ar putea chiar să cumpere Twitter pentru a consolida Google Plus. Este o idee plauzibilă și cred că acordul ăsta face un prim pas. Probabil Twitter va intra în rândul partenerilor de reclamă, pentru că ăsta este modelul Google.
Promovează site-urile partenere pentru ca împreună să câștige mai mulți bani. Mișcare foarte logică ca business, dar care încalcă orice reguli de bună concurență existente pe piață.
Cei de la Google au subliniat faptul că nu vor apărea pagini din Twitter deasupra rezultatelor căutării, ci uneori vor fi sub. Practic, Twitter va ocupa locul pe care în general Google își promovează propriile servicii sau apar reclamele partenerilor de advertising. Sunt curios ce impact va avea asta asupra click-urilor pe reclamele Google.
În orice caz tranzacția este benefică pentru Twitter, care ar putea avea o relevanță mai mare și ca SEO și va câștiga trafic, poate chiar utilizatori noi. De-asta cred că nu este un simplu parteneriat, ci primul pas spre un acord mai mare.
Cred ca este un lucru bine stiut ca cele mai multe rezultate pentru cautari nu sunt naturale. Nu numai ca se calculeaza in functie de o mie de factori, dar mai sunt si aceste parteneriate si mult iubitul adwords.