Prezentările din cadrul Școlii de Vară GPeC 2012 au debutat dimineață cu o prezentare a lui Claudiu Murariu de la PadiCode, iar discuția s-a axat la prima oră pe analiza traficului și optimizare pentru magazinele online. Discuția a continuat apoi cu o sesiune despre SEO – pe termen lung. Dupămasa a fost rândul lui Liviu Taloi să vorbescă despre conversii.
Nu am să detaliez fiecare subiect, mai ales că oamenii prezenți au plătit ca să învețe aceste mici secrete. Dar am să vă spun câteva povești.
Analiză și optimizare
Claudiu a început cu o serie de greșeli care se fac în intepretarea datelor din Google Analytics. Legate de erori ale site-ului, timp de încărcare, de unde vin cumpărătorii, și despre paginile de exit prin care clientul părăsește magazinul online. Google Analytics nu este singura sau cea mai bună unealtă de tracking pentru cei din ecommerce.
Interesantă prezentarea despre testarea noilor idei – să afișezi noua versiune doar pentru 10% din vizitatori și să testezi reacțiile lor, comparat cu vechea versiune. O recomandare dacă vreți mai mulți clienți abonați la newsletter: www.padiact.com.
Despre SEO
Cosmin Negrescu de la SEOmonitor ne povesteste despre diversele tipuri de SEO și bune practici – on page, off page și branding. Vă spun, pe scurt o chestii pe care nu le știam.
– degeaba ai un domeniu general gen – vanzari-inghetata.com și nu ai un brand care să fie căutat de utilizatori. Cosmin zice că va fi avantajat site-ul unui brand des căutat înaintea celui optimizat. Cum ar fi Ikea versus mobila.ro.
– keyword stuffing nu mai merge, oricâte cuvinte cheie înghesui pe pagină, nu va fi mai relevantă. Conținutul masiv în schimb, contează.
– link building-ul contează deocamdată (aproape) cel mai mult.
Optimizarea conversiilor
Liviu Taloi a început prezentarea cu “feng shui”-ul unui site și marketingul personalizat. Trebuie să participați la o prezentare a lui neapărat dacă vă pasionează subiectul.
S-a discutat mult despre unul dintre cele mai delicate și impotante subiecte – încrederea clientului și reputația brandului. Relația de încredere, reputația, se construiește greu și se pierde repede. O unealtă pentru încredere este și certificarea Trusted.ro – marcă de încredere pentru magazine online. Totul contează – design, culoare, mesaje transmise, erori ale site-ului. Este mai bine să aveți comentarii negative, la care să răspundeți frumos, decât să nu aveți niciun comentariu. Mesajele personalizate -oferte speciale, produse similare cu cele cumpărate, toate acestea aduc un plus. Recomandări pe baza activităților, făcute automat.
Discuția cu Liviu a durat 2 ore și nu vreau să dezvălui mai multe. Mergeți la evenimentele industriei pentru a afla mai multe detalii 🙂
As vrea sa stiu mai multe despre un magazin online, dar aici se vorbesc limbi straine pt mine.
Poate peste ceva timp o sa pricep mai bine despre ce se spune pe aici. oricum este un art f interesant. Sunt sigur ca am sa revin.
 
Zi-mi ce nu ai inteles si incerc sa iti explic.
 
sa nu uitam ca trebuie sa fie si unic continutul site-ului pentru a putea avea avantaj sa ajunga in fata pe google 🙂
 
Interesanta abordarea marketingului din unghiul feng shui.