Acum ceva vreme am avut neplăcerea să aflu că trebuie să schimb anvelopele de vară și vă întrebam ce anvelope noi să aleg. Am primit o grămadă de sfaturi și propuneri, una dintre ele fiind să testez un nou produs Michelin, respectiv CrossClimate, o invenție nouă. Cauciucuri de vară care sunt omologate pentru iarnă.
UPDATE: problemă maximă de siguranță cu CrossClimate – la final.
 

 

0001

 

Lansate în mai 2015, cauciucurile CrossClimate îmbină materialele, tehnologile și profilele dediate de vară și de iarnă. Nu sunt all season, cu alte cuvinte nu-și pierd deloc din calitățile de vară sau de iarnă. Pur și simplu elimină nevoia de a schimba mereu cauciucurile.

Nu sunt un specialist în auto, dar am observat următoarele:

  • CrossClimate sunt mult mai “comode” comparat cu anvelopele de vară;
  • zgomotul la rulare s-a redus destul de mult;
  • n-am derapat nici pe drum uscat, nici pe ploaie sau grindină (deocamdată n-am ajuns la partea cu iarna, o să revin);
  • am simțit mici probleme dacă e praf sau pământ uscat pe jos;
  • consumul pare să fie mai mic decât cel cu anvelope de vară;

Una peste alta pot să spun că a meritat testul. Nu sunt anvelope scumpe, costă sub 400 de lei bucata, iar brandul în sine îți garantează siguranța.

 

Ce spune Michelin despre CrossClimate

Conform Michelin, anvelopa este construită astfel încât să frâneze pe distanțe scurte pe suprafețe uscate, dar în același timp se încadrează în clasa A de performanță la frânarea pe suprafeţe umede. Este omologată pentru utilizare în timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 vârfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indică posibilitatea utilizării în timpul iernii, inclusiv în țările în care echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece.

La toate astea se adaugă promisiunile brandului: longevitate, economie de carburant și confort.

Performanţele rezultă din combinarea a trei tehnologii:
1. Un compus nou pentru banda de rulare, un nou strat intern de cauciuc care optimizează eficienţa energetică a anvelopei, reducând generarea de căldură.
2. O combinație inovatoare între profilul unic în V și noile lamele 3D interblocante.
0002
3. Un profil în V care se combină cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabilă și geometrie complexă, aceste lamele produc pe zăpadă un efect de gheară, crescând în acest fel tracţiunea.

Cam 4 din 10 șoferi europeni consideră că schimbarea anvelopelor în funcție de anotimp reprezintă o constrângere, astfel încât recurg la schimbarea lor chiar în ultimul moment. Dacă ninge înainte sau vine căldura mai repede, anvelopele fie nu sunt eficiente, fie se uzează.

Derapaj în pantă și posibil accident neplăcut

În al treilea an de utilziare Michelin CrossClimate am avut un incident neplăcut și care m-a făcut să renunț la acest gen de cauciucuri. Ele sunt bune iarna în oraș sau pe străzi drepte și fără temperaturi extreme. Dar sunt dezastru pe pantă și în zone de deal sau munte. Nu era foarte frig, maxim -5 grade. Dar era zăpadă și nu dăduse nimeni cu antiderapant. Pur și simplu am rămas la jumătatea pantei (de 50 de metri) și alunecam înapoi. Senzații tari. Am pus mașina perpedincular pe drum – slavă domnului că nu venea vreun TIR. M-au scos niște șoferi de treabă care treceau prin zonă. Repet: mersesem deja 3 ani cu ele, nu avusesem nicio problemă anterior, nu derapa, nu părea că pierde controlul. Și totuși, s-a întâmplat.

În plus, vara sunt dezastru pe drumuri acoperite cu praf sau nisip. Am pățit să derapez într-o zonă în care ieșeau camioane și aduceau pământ pe șosea. S-a dus precum sania.