Caroli Foods au lansat o etichetă smart pentru produsele sensibile la temperatură, care vă avertizează atunci când salamul a stat prea mult timp afară din frigider. Apoi au rugat bloggerii să participe la un concurs de creație pentru sloganul lor, așa a apărut #MancareCuNotificare.

Ce înseamnă eticheta “calorimetru”

Pe scurt, eticheta a apărut datorită preocupării Caroli Foods pentru cumpărător și calitatea produselor consumate. Așa este, unele salamuri sau afumături nu au nevoie de frigider, dar altele trebuie ținute la rece. Iar oamenii fac un senviș, lasă salamul pe masă și se iau cu vorba și-l mai găsesc seara. Ei bine, perioadele lungi petrecute la temperatura camerei nu sunt tocmai benefice pentru mâncăruri, orice fel de mâncăruri ar fi.

Eticheta este “smart” din mai multe puncte de vedere. Întâi pentru acasă, să te anunțe când salamul a stat prea mult la aer. Apoi și pentru magazin – înainte de a cumpăra, vedeți dacă calorimetrul este verde, deci produsul a fost ținut la rece corespunzător. E bună pentru ieșiri la picnic și pentru multe alte ocazii. Mi se pare încă un exemplu de utilizare deșteaptă a tehnologiei.

Caroli monitorizează produsele sensibile pe tot parcursul lor, de la ambalre și pînă acasă la client, tocmai ca să ajungă în stare bună, la calitatea pe care și-o dorește cumpărătorul. Să fim înțeleși, nu are nimic dacă s-a îngălbenit eticheta, este doar un reminder că trebuie pus înapoi la rece. Apoi când revine la temperatura normală, sub 8 grade Celsius, eticheta redevine în timp verde.

Eticheta deșteaptă este acum pe Salamul Semenic, o recunoașteți după imaginea de mai sus. Atenție ! Eticheta verde nu asigură faptul că produsul este în termenul de garanție, acest lucru este trecut separat și trebuie verificat înainte de achiziție.

Povestea #MancareCuNotificare

O serie de bloggeri au fost invitați la un eveniment special, practic un concurs de creativitate. Am mai participat de cel puțin trei ori la astfel de competiții, am câștigat două dintre ele, iar două campanii s-au făcut după ideile care au ieșit acolo. Toți am fost informați despre competiție, despre premii, despre ce se întâmplă cu ideile respective.

Am făcut parte și din echipa care a propus ideea #MancareCuNotificare, am primit și premiul pentru asta. Nu e ideea mea, ea s-a născut din discuții, fiecare venind cu propuneri și în urma unui dialog, a unui brainstorming. Se știa și că e foarte posibil să se folosească în campanie, iar eu m-am bucurat că pînă la urmă chiar au utilizat-o. Restul sunt doar bârfe.