Am fost aseară la evenimentul Starcom în care au prezentat un studiu privind oamenii cu influență în online și tendințele în domeniu. Vă prezint câteva din rezultatele studiului, unele sunt evidente, altele mai puțin știute.

20160525_185952[1]_edited

Înainte de toate trebuie spus că Internetul devine principala sursă de informare pentru orice decizie de achiziție, de la produsele de fiecare zi, la electronice, electrocasnice, mașini, chiar și case. 93% din participanții la studiu spun că se informează online înainte de a lua decizia de achiziție. Iar pentru 75% dintre ei Internetul este cel mai important… Se mai informează de la prieteni, de la TV, din presa tipărită, dar ceea ce contează este opinia din online.

Oamenii se informează de la trei tipuri de surse din online, „influenceri” sau
influențatori în mediul digital românesc.

Categoriile proncipale sunt „Profesioniștii”, „Oameni ca noi” și „Celebritățile”.

„Profesioniștii” sunt persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu (Media, IT etc.). Aceștia sunt influențatorii urmăriți de cei mai mulți useri online din mediul urban (60%), acoperind o plajă largă de interese.

“Oameni ca noi” sunt influencerii care și-au dobândit un statut într-un anumit domeniu, datorită furnizării constante a unor informații relevante pentru un anumit segment. Se aseamănă în multe aspecte cu “Profesioniștii”, dar sunt urmăriți de o audiență mai restrânsă (42% din online users) și mai matură (53% dintre ei au vârste peste 35 de ani).

Evident, “Celebritățile” atrag cel mai mare număr de fani pe rețelele de socializare, dar sunt considerate influențatori doar de către unul dintre 5 internauți, ele fiind urmărite mai mult pentru divertisment și nu neapărat pentru informațiile pe care le oferă.

Celebritățile sunt urmărite în mediul online mai ales de tineri (cu vârste între 18 și 34 de ani) , nu foarte activi pe piața muncii și cu venituri sub medie.