Fundația Orange a prezentat marți Lumea prin culoare și sunet 2014, practic planurile sale pe partea de responsabilitate și continuarea proiectelor începute în anii trecuți. Orange a ales ca prin fundația sa să susțină proiecte CSR pentru persoanele cu dizabilități, împreună cu organizații neguvernamentale specializate. Jean-Fracois Fallacher, CEO Orange, a spus că fundația a fost lansată acum doi ani, iar atunci au decis să ajute persoanele cu dizabilități.

Jean-Francois Fallacher, CEO Orange
Jean-Francois Fallacher, CEO Orange

Toate eforturile Fundației au fost canalizate în această direcție. Practic aceste proiecte oferă un viitor mai bun, dezvoltare personală pentru cei cu probleme, precum și evenimente culturale. Anul 2013 a fost un început promițător.

S-au investit 350.000 de euro pentru 9 proiecte, în domenii precum sănătate, educație și cultură pentru persoane cu probleme. Există mai multe proiecte CSR în cadrul Orange. De exemplu Tu pentru comunitate – proiect de voluntariat pentru angajați, care au mers și au susținut toate aceste nouă proiecte. Toate aceste activități au oferit feedback pozitiv de la ONG-uri, de la beneficiari și de la angajații companiei. Există de asemenea un program botezat Susține un ONG, prin care angajații pot propune Fundației Orange un ONG pe care vor să îl susțină.

Dana Deac - Fundatia Orange
Dana Deac – Fundatia Orange

Lumea prin culoare și sunet 2014 este noua ediție a campaniei de implicare socială. Dana Deac este președintele board-ului Fundației Orange. Sunt proiecte pentru persoanele cu probleme de văz, auz sau vorbire, din România. Anul acesta bugetul este de 350.000 de euro. Sunt 36 de proiecte înscrise și 9 cștigători. Printre criteriile de alegere a fost și o componentă digitală, pentru că tehnologia poate schimba viața oamenilor.

Despre câștigători:

– Salvați Copiii a câștigat una dintre sponsorizări cu un proiect pentru copiii cu deficiențe de vedere. Aplicație pentru mobil care transmite știrile în format audio pentru nevăzători.

– Art Mobile este un proiect al Muzeului de Artă a României, care propunea implementarea unor tehnologii pentru nevăzători sau persoane cu probleme de auz.

– Junior Achievment vor face cursuri de orientare profesională pentru tineri cu deficiențe de auz.

– Audiosofia, un proiect pentru depistarea hipoacuziei, detectarea din timp a problemelor la nou-născuți.

– Sense Internațional vor crea două centre vocaționale în Arad și Timișoara pentru tinerii cu deficiențe de văz sau auz.

– Liceul special Moldova Târgu Frumos va avea o cameră multi-senzorială pentru tinerii cu probleme.

– Asociația Young Goldfish proiect de colaborare și relaționare între cei cu probleme de auz sau văz, pentru creșterea comunicării și încrederii.

– Asociația pentru Dezvoltare Urbană va crea programe sofrware care transformă graficele și formulele din fizică și chimie în documente audio necesare celor cu probleme de vedere.

– al nouălea participat este Fundația Mediapro pentru Dezvoltare și Educație.