Am participat la un nou eveniment din seria BCR Tech Expert Hub. Împreună cu principalii bloggeri și jurnaliști de tehnologie am discutat despre transformarea digitală a BCR, despre evoluția George și planurile de dezvoltare pentru platforma inteligentă. Am stat de vorbă cu Maurizio Poletto – Chief Platform Officer Erste Group, Marian Ignat – director executiv Distribuție Retail și Petruț Lixandru, șef departament Canale Digitale de Distribuție.

Statistici și planuri privind George

Maurizio Poletto a spus că George are în prezent peste 8,5 milioane de utilizatori în țările din CEE (Austria, Republică Cehă, Slovacia, Ungaria și România), dintre care 1,6 milioane sunt utilizatori din România. Adică numărul s-a dublat față de ultimul eveniment Tech Expert Hub la care am participat, când atinseseră 800.000 de utilizatori.

Clienții băncii au acum un acces mai ușor la serviciile bancare. Cam ăsta este scopul George acum. Pe viitor, ideea ar fi să ofere cele mai bune soluții pentru a gestiona banii. Utilizatorii să aibă un control mai bun al finanțelor lor.

Platforma George este în continuă evoluție, acum se lucrează la diverse automatizări. De asemenea, se fac pași pentru personalizarea experienței pentru clienți. “Automatizarea și personalizarea lui George sunt direcțiile noastre de dezvoltare pentru viitorul apropiat”, a precizat Maurizio Poletto.

Pasul următor după automatizări va fi, desigur autonomia. Exact cum se discută acum despre mașini autonome, platforma George va deveni pe viitor o soluție autonomă, care poate face plăți și posibil și alte activități în mod autonom. Dar suntem abia într-o fază de început.

Dezvoltarea platformei George

Tendința este ca prin George să se ofere clienților un tablou general, complet și complex, personalizat în funcție de nevoile fiecărui utilizator, cu toate cheltuielile realizate, pentru a-l ajuta să conștientizeze modul în care își folosește banii.

Aproximativ 10% dintre utilizatorii George sunt „power users”, cei care folosesc toate instrumentele platformei și fac analize complexe ale veniturilor, cheltuielilor și investițiilor lor. “Scopul nostru nu este să-i convingem și pe ceilalți 90% să facă la fel, ci ne dorim ca George să fie atât de ușor de utilizat încât aceste analize să devină parte din experiența lor obișnuită”, a precizat oficialul.

Marian Ignat, director executiv Distribuție Retail, a spus că 73% din creditele de nevoi personale sunt acordate pe flux 100% digital, iar peste 98% din conturile de economii și peste 60% din depozite sunt deschise prin George. De asemenea, 75% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt accesate din platformă.

George merge acum în paralel cu o platformă de advisory instalată în unități, care utilizează analiza de date, prin care colegii pot oferi un diagnostic financiar gratuit clienților noștri și pot construi împreună cu aceștia un plan financiar plecând de la obiectivele lor de viață. Peste 7.500 de persoane au trecut prin această platformă. Rezultatele sunt încurajatoare, pentru că 35% dintre aceștia au început să economisească după finalizarea analizei, iar principalul feedback pe care l-au dat este pozitiv: au înțeles ce era greșit în comportamentul lor financiar.

Petruț Lixandru, șef departament Canale Digitale de Distribuție, a menționat că Financial Health este următoarea funcționalitate care va fi integrată în George. Scopul principal al acesteia este de a facilita accesul educație financiară personalizată. Clienții vor putea avea o perspectivă de ansamblu asupra cheltuielilor lor și își vor putea analiza comportamentul tranzacțional.

Au fost adăugate aproape 300 de funcționalități în George, de la lansare și până în prezent. Acum, prin George se pot accesa 14 produse de banking. Pe viitor, toate produsele și serviciile disponibile în sucursală vor fi prezente și în aplicație.