Google a organizat azi în România un super-eveniment împreună cu oameni din ecommerce și fashion online, în care vorbesc despre comportamentul cumpărătorilor fashion din Internetul românesc. Au anunțat și premii pentru o serie de magazine și au avut o prezentare de modă și un concert la final. Eu vreau să vă prezint azi doar informații care ar putea fi utile pentru cei care au magazine online sau afaceri din zona fashion.

 

0002

 

Anul trecut Google a lansat în România o serie de webinarii dedicate companiilor din zona ecommerce fashion, la care au participat online reprezentanți de la peste 80 de companii. Au vorbit despre optimizare, campanii de promovare, unelte oferite de Google și alte sfaturi practice. Participanții la proiect vor fi răsplătiți cu premii din partea Google.

Pe baza datelor adunate de la aceste magazine cei de la Google au realizat un studiu legat de zona asta. Deocamdată, Liviu Taloi are o prezentare legată de bune practici și optimizarea experienței utilizatorilor cu un magazin online. Întâi despre experiența vizuală, care este dificilă, complicată, alambicată – apoi finalizarea fără un bun mare, vizibil, care să reprezinte “Trimite comanda”. Oferte interesante, dar care nu sunt evidențiate corespunzător pentru ca orice client să înțeleagă promoția. Lipsa unei pagini de mulțumire pentru cel care a cumpărat deja.

Grafică vizuală de impact, dar uneori inutilă. E bine dacă vorbește despre reduceri, servicii suplimentare, util pentru cumpărător (transport gratuit etc). Dar mulți folosesc spațiul pentru a prezenta categorii care nu vând sau nu au utilitate pentru clientul cumpărător (Avem și produse pentru bebe!).

0003

Urmează o prezentare FashionDays legată de campanii online care dau rezultate. În cinci ani, de la un start-up la nivelul de cel mai mare magazin din Europa, 500.000 de produse de la 1.000 de branduri. Achiziționați de grupul Naspers (care are la noi eMAG, Autovit, Olx). Au dezvoltat un blog propriu de modă și au ajuns la aproape 400.000 de vizitatori unici, la aproape un an după ce au început să lucreze serios la el. Pe Facebook au 1,6 milioane de fani, iar prioritatea este dezvoltarea canalului de Youtube.

Cei de la PayU, fostul ePayment preluat de asemenea de Naspers, vorbesc despre plăți online și facilități pentru cumpărături online. PayU a lansat un mecanism de rate fără dobândă pentru magazinele partenere, iar valoarea medie a tranzacției, a coșului de cumpărături, a crescut cu 57% după implementarea acestui sistem.

Sunt și niște agenții partenere invitate să vorbească, o să sar peste partea asta 🙂

0001

Studiul Google

Studiul este realizat împreună cu Millward Brown, au fost 800 de respondenți în total. Conform datelor prezentate, 67% au spus că vor să cumpere online un produs fashion pentru a schimba un produs vestimentar pe care îl aveau și nu mai este nou/bun. Publicul este interesat de preț foarte mult, nefiind interesant brandul magazinului, ci costul produsului. Mai mult de 42% din cei care au participat la cercetare au căutat produse și informații pe mobil. Cam 30-35% se informează pe rețele sociale sau Youtube înainte de a face o achiziție.

90% dintre cei intervievați au achizitionat un articol sau accesoriu vestimentar în ultimele 6 luni. Cum?
– 77% au cumpărat direct din magazin
– 23% au cumpărat online, dintre care:
• 18% de pe laptop/desktop
• 3% de pe mobil
• 2% de pe tabletă

De ce se cumpără articole sau accesorii vestimentare?
• 67% pentru înnoirea garderobei
• 33% pentru un eveniment/ocazie
• 20% să fie în trend / să urmeze cele mai recente tendințe de fashion
• 18% pentru a se recompensa
• 14% pentru promoții

Cumpărătorii online sunt mai atenți la trenduri și promoții: 30% cumpără pentru a urma tendințele și 24% cumpără motivaţi de promoții

Peste 80% dintre cumpărătorii de articole sau accesorii vestimentare sunt indeciși în privința brandului pe care îl vor alege atunci când se apucă de cumpărături.

Top surse de informare ale cumpărătorilor de produse și accesorii vestimentare:
• 78% magazinele de haine
• 68% internet (60% pentru offline shoppers și 94% pentru online shoppers)
• 52% familie, prieteni, colegi

3 din 5 cumpărători de articole fashion caută atât informații online, cât și vizitează magazinele
• 83% caută online înainte de a merge la magazin
• 18% caută online în timp ce sunt în magazin
• 58% caută online după ce au fost în magazin

8 din 10 cumpărători de articole fashion vizitează site-uri de articole vestimentare atunci când vor să cumpere:
• 45% intră pe 2-4 site-uri
• 31% intră pe mai multe de 5 site-uri
• 7% intră pe un site
• 17% nu vizitează site-uri

În medie, cumpărătorii intră de 3 ori pe un site înainte de a decide ce să cumpere. Numărul de vizite pe site-uri:
• 23% o vizită
• 32% 2 vizite
• 39% 3-4 vizite
• 7% mai mult de 5 vizite

6 din 10 cumpărători au nevoie de până la o săptămână de la prima căutare până realizează achiziția
• 26% mai puțin de o zi
• 40% între o zi și o săptămână
• 17% 1 – 2 săptămâni
• 16% mai mult de 2 săptămâni

Motivele care determină cumpărătorii de fashion să achiziționeze online:
• 57% livrare la domiciliu
• 54% rapiditate
• 53% prețuri mai bune
• 50% disponibilitate oricând
• 50% experiență pozitivă
• 41% evită aglomerația

41% caută online și cumpără offline. De ce:
• 61% vor să probeze produsul înainte de a-l cumpăra
• 38% nu erau siguri de material
• 28% Nu știau ce măsura să aleagă
• 32% Prețuri mai bune în magazin
• 40% Online e mai ușor să compari prețurile

Jumătate dintre cei care caută informații online despre articole vestimentare o fac de pe mobil. Cel mai des dispozitivele mobile sunt utilizate după-amiază, după ora 5. Ce se caută de pe mobil:
• informații despre caracteristicile produsului (51%)
• compară prețuri (60%)

1 din 3 cumpărători (34%) se uita la video-uri online pentru a se informa. Cum descoperă aceste clipuri:
• Motoare de căutare (23%)
• Social media (22%)
• Paginile magazinelor (11%)
• Paginile brandurilor (11%)

SURSA: Google România (studiu MillwardBrown România)

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!