IAB Forum – cifre din publicitatea online

Am ajuns la IAB Forum, la Intercontinental, sa aflu mai multe despre publicitatea online si viitorul industriei. Sunt la eveniment oameni de la Yahoo, Google si altii.
Alison Fennah, vp IAB Europe, zice ca batranul continent va depasi SUA pentru a fi cea mai mare piata de publicitate online din lume in 2012.

20111005-100148.jpg

Utilizatorii nu vor doar sa vada reclame, ci sa faca parte djn campanie, de la creatie la produsul final, spune Alison. Media s-a schimbat, iar discutia este acum despre consumator, nu despre diferitele canale de transmitere a mesajelor. Un alt punct important de discutie il reprezinta controlul informatiilor – cat facem public din activitatile personale, cat pot utiloza advertiserii, ce pot stica despre noi ca si consumator. Intervine aici si reglementarea proprie a industriei, dar sunt si autoritati implicate.
Catherine Borrel, research manager la IAB Europe, ne spune despre publicitatea online in Romania, in context european.

Studiul pe 2010 se cheama AdEx si a scos la iveala tendintele industriei. Este facut in 25 de tari si centralizat de IAB Europe. Valoarea totala a industriei a fost anul trecut 17,7 miliarde de euro, o crestere de aproape 15%. Cea mai mare a fost in 2007, de 40%. Publicitatea online a crescut in perioada de criza 2008, 2009.

Bannerele au crescut mult comparat cu 2009, dar si search a crescut per-total. Romania este in top 5 la rata de crestere a display advertising in Europa. O rata de crestere spre 30% in 2010 conform IAB Europe / AdEx.

Ca share al publicitatii online din totalul publicitatii, evident ca Romania este pe ultimul loc fata de restul tarilor europene. Clasamentul e mai jos.

20111005-102418.jpg

In acest moment, publicitatea video creste foarte mult. Dar audientele atrag bugetele de publicitate, spune oficialul IAB.

Publicitate online in Romania

Studiul privind publicitatea online in Romania este prezentat de Ruxandra Bandila, marketing & business director PriceWaterhouseCoopers Romania. In prima jumatate a anului, veniturile estimate de principalii jucatori din industrie se ridica la 43,7 de milioane de Ron,luna mai fiind cea mai buna.

Mai si iunie au depasit fiecare 8 milioane de lei in venituri, dar mai a fost peste iunie. Ca tip de reclame, domina bannerele in pagina (embedded, zice IAB), urmate de formate „interruptive”, banuiesc ca bannerele expandabile de pe marile site-uri , iar pe locul trei campaniile tip Content Sponsorship (deci si advertoriale, da?). Email marketing e la concurenta cu marketingul display de tip affiliate pe locurile urmatoare.

Cel mai mare sponsor pentru publicitatea online ramane industria Financiar/Bancara, urmata de Telecom si Auto. Anul acesta au intrat insa tare Food & Drinks, Entertainment, magazinele online, cosmetice si haine, industria farmaceutica, retailerii mari si industria transporturilor.

Veniturile din prima jumatate a anului sunt doar cu putin peste rezultatele din prima parte a lui 2010, dar sub a doua jumatate a anului trecut. Traditional, prima parte a anului are bugete mai mici decat in a doua partea a anului, dar proportia a variat. Anul trecut a fost de 49-51%, dar acum doi ani prima jumatate a reprezentat 39% din veniturile industriei. Ramane de vazut ce va fi, evolutia a fost schimbatoare.


Tags:,
Comenteaza!

Spune-ti parerea!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *