Social Media Summit Iași a reunit azi bloggeri, specialiști din agenții și companii interesate de zona digitală și comunicarea în social media. Am avut și eu o scurtă prezentare despre blogging, erori care se fac, precum și relația dintre companii și bloggeri. Dau detalii la final.

SMS Iași 2013

Social Media Summit Iași

Prima sesiune a fost dedicată mai mult bloggerilor, a fost despre blogging la nivel regional, despre campanii duse deja în blogosfera locală, despre trecerea de la blogger local la nivel național. Eu am vorbit despre bloguri de nișă. Au vorbit doi bloggeri din Iași, înțeleg că au o comunitate destul de mare, din păcate nu am apucat să-i cunosc pe toți. Adrian Nechifor – adinechifor.com – a vorbit despre zona auto și campanii derulate în blogosfera locală. Andreea Marc – andreeamarc.com – ne-a povestit despre campaniile pe care le face cu bloggeri și problemele de care s-a lovit. Cristi Șuțu a prezentat proiectele Foto Union, taberele de fotografie, campaniile de fotografie „Portret de…” și celelalte realizări ale lor. Iar Chinezu a povestit despre Blogal Initiative și campaniile pe care le fac ei.

Mai interesantă a fost discuția cu agențiile și companiile. Florina Șerban de la Cosmote a prezentat campania de anul trecut legată de reciclarea telefoanelor și plantarea de copaci pentru fiecare terminal adus. Rezultatele au fost foarte bune pentru o campanie CSR tocmai pentru că au folosit bloggeri cunoscuți. Dar au implicat și comunitatea de pe Facebook.

Crenguța Roșu de la DCCom  a prezentat una dintre campaniile realizate de Nokia cu bloggerii din România, a explicat cum sunt aleși bloggerri în campanii și cum este gândită strategia din spatele campaniei. Și rezultatele au fost excelente cu doar cinci oameni în campanie.

Laurențiu Dumitrescu de la Digital Star (Leo Burnett), prezintă campania de lansare Samsung Galaxy Note 2. Chestia care îți permitea să creezi știri false despre numele tău. Evident, toată lumea a dat share și like pe Facebook. Eu nu mi-aș asocia brandul cu ideea de falsificare,nici măcar în glumă. Însă cui i s-ar fi potrivit mai bine campania? Apple?
Laurențiu a avut și niște idei interesante. Am notat următoarele idei pentru cei din companii și agenții:

– Combină lucruri vechi în moduri noi.

– Pregătește-ți serverul pentru succes…

– Campaniile trebuie făcute cu oameni care pot duce proiectul pînă la capăt.

Alex Negrea ne-a ținut una din prezentările lui despre Facebook, mai precis despre performanțele măsurabile pe Facebook. De asemenea a prezentat o parte din greșelile pe care le fac companiile pe Facebook.

În prezentarea mea am povestit despre greșelile pe care le fac bloggerii, la început de drum. Aș nota aici ideea că trebuie să-ți urmezi pasiunea și să faci ceea ce îți place într-adevăr, să te specializezi și să te documentezi foarte bine în zona aia. Nu să faci ceea ce fac alții sau ce ți se pare că ar vrea alții să faci. De asemenea, trebuie să te gândești foarte bine cum te diferențiezi de ceilalți din industria ta, trebuie să te gândești cum îți ajuți cititorii, cum îți susții partenerii din industria pe care ai ales-o. Prezentarea este aici.

Galerie foto