Am trecut pe la Microsoft Summit 2017 cu ideea să-l văd pe Toomas Hendrik Ilves, președinte al Estoniei între 2006 și 2016, unul dintre principalii promotori ai inițiativelor digitale caree au transformat micul stat baltic în una dintre cele mai avansate tehnologic societăți de pe glob din punctul de vedere al sistemelor de guvernare, educație și securitate. Din păcate nu am reușit să-l prind, dar aștept să citesc despre asta.
Evenimentul anual Microsoft este din nou pe scena teatrului „I.L. Caragiale” din București , ia tema de anul acesta este viziunea dezvoltării și evoluției lumii afacerilor prin prisma transformării digitale. Evenimentul este organizat de Microsoft România și are ca parteneri principali pe Orange România și City Insurance.
Transformarea digitală – nucleul în jurul căruia sunt construite narativele evenimentului – are impact asupra organizațiilor din majoritatea industriilor moderne: de la finanțe, retail, distribuție, energie sau farma, până la telecom, comunicare sau FMCG. Microsoft Summit a adus azi în discuție schimbările, oportunitățile și provocările pe care epoca digitală le aplică lumii afacerilor și transformările fundamentale care au loc atât în cadrul organizațiilor cât și in interacțiunea acestora cu piața sau publicul lor.
Am urmărit deschiderea cu Gabriela Matei, general manager Microsoft România, pe scenă. Am prins discursul interesant al lui Hans Klemm, ambasadorul SUA în România, precum și prezentarea lui Philippe Rogge de la Microsoft.
România are cea mai mare rată de penetrare a serviciilor de internet broadband din UE, însă accesul populaţiei la broadband şi 4G este sub media UE. Peste 40% dintre români nu folosesc internetul, 70% nu au aptitudini digitale de bază. Folosirea internetului pentru comerţ electronic sau servicii bancare online este de asemenea foarte scăzută, în timp ce reţelele sociale sunt foarte populare. Rata de digitalizare a afacerilor este de asemenea în urma mediei UE, iar România este pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte numărul de firme mici care folosesc internetul pentru a face comerţ pe pieţele externe.
a explicat Hans Klemm.
„Ascensiunea tehnologiei a pus mai mult sau mai puţin pe picior de egalitate economiile din întreaga lume. Toate ţările sunt astăzi pe linia de start a cursei în era digitală, iar tehnologia poate facilita convergenţa. România trebuie să profite la maximum de această oportunitate şi are potenţialul şi avantajele să o facă”Doar 10% dintre clienţii corporate ai Microsoft din România au adoptat tehnologia cloud, un procent relativ scăzut care va afecta competitivitatea economică
a spus Philippe Rogge, Area VP Microsoft penru Europa Centrală şi de Est
Interesant de văzut – sper să fie disponibile și video la un moment dat – momentele cu April Rinne, expert în economia colaborativă în cadrul World Economic Forum, despre sharing economy, precum și speech-ul lui Johnnie Konstantas, senior director pentru Securitate Cibernetică la Microsoft.
În program erau și Vlad Sorici (Orange Fab, start-ups) și Silviu Neghină (IoT) de la Orange România. Din păcate nu toată lumea poate să stea toată ziua la un eveniment atât de lung, dar cred că pentru Microsoft este poate cea mai bună ediție de la lansarea acestui eveniment, acum cinci ani.