Astăzi sunt la eTravel Conference, un eveniment al industriei de turism cu focus pe tehnologie: aplicații, soluții online, invitați de la Google, soluții IT specializate. Desigur, este un eveniment de turism, dar el arată direcția spre care merge industria, iar rezultatele sunt pozitive.
Desigur, sunt aici și pentru a promova blogul de turism

etravel conference

Este a patra ediție a evenimentului organizat de Evensys. Piața de turism în România crește cu peste 5% anul acesta, iar jucătorii care s-au mișcat rapid și au adoptat soluții high-tech cresc cu 30 de procente sau mai bine.

Nu întâmplător printre susținătorii evenimentului se numără Travelport, DCS+ sau Bitsoft, iar printre vorbitori se numără oameni de la Google, TripAdvisor sau Oracle.
Utilizatorii sunt bombardați de informație și nu au timp să facă alegeri… Online-ul oferă confort în utilizare și posibilitatea de a realiza oferte personalizate pentru fiecare client. Durata în care creierul se poate concentra pentru a face decizia a scăzut de la 12 secunde în anii ’90 la 8 secunde în ultimii ani. Dacă site-ul merge greu sau solicită completarea de formulare complicate, clienții vor pleca.

Totuși, la ora actuală în România ponderea cea mai mare pentru companiile de turism o au vânzările offline. De-asta agențiile se bat pe spații în centrul orașelor și în mall-uri. În București, doar 30% dintre rezervările hoteliere se fac online, în Praga procentul e 65%, iar la Paris de exemplu spre 95%.

Utilizatorul pune însă tot mai mult accent pe experiență și relația cu clientul, personalizată, devine tot mai esențială. Iar pentru asta este nevoie de tehnologie pentru a detalia această relație personală cât mai mult. Să cunoști foarte bine turistul și nevoile lui, să ai informațiile online, dar să îl contactezi și în offline, folosind i-beacons sau alte tehnologii, toate astea permit o relație mai bună cu turistul, care îl va convinge să aleagă experiențe similare.

Studiu Google privind turismul

Cei de la Google au realizat un studiu privind industria de travel și legătiura cu zona online. Evident, cei de la Google se bazează pe profilul “turistului online”, punând cap la cap datele din căutare și date personale care se pot face publice. Studiul este realizat împreună cu firma de analiză TNS. Realizat pe utilizatori peste 18 ani, din ultimile 12 luni. Publicul tânăr călătorește pe perioade mai scurte, mai frecvent, iar cei în vârstă călătoresc și ei, dar pe perioade mai lungi – peste 4 zile, dar mai rar.

Românii călătoresc cel mai des vara, iar al doilea anotimp este primăvara. Topul destinațiilor din țară – Constanța, Sibiu, Brașov, Valea Prahovei, surpriza fiind Bucureștiul care se dovedește oraș turistic pentru cei din țară sau din afara granițelor. Au și un top al vizitărilor pe Street View, unde Sibiu este pe primul loc urmat de Castelul Bran.

Cele mai importante surse de informații de călătorie sunt luate de la familie sau prieteni, abia apoi fiind review-uri și motoare de căutare. Din ce în ce mai mulți utilizatori folosesc un smartphone pentru a finaliza comenzile de rezervări online. Sigur, computerul domină în continuare, dar cei care folosesc telefonul sunt mai rapizi și finalizează comenzile în aceeași zi. De-aia agențiile și hotelurile trebuie să fie pregătite cu versiuni mobile foarte optimizate. Google spune că 44% din căutările de turism se desfășoară de pe un mobil, comparat cu 23% anul trecut. Computerele au scăzut la 56% față de 71% anul anterior. Pe piețele dezvoltate aproape 80% din căutări sunt pe terminale mobile (smartphone și tablete).

În continuare sunt însă și probleme – temerea că datele de card vor fi furate, lipsa unei versiuni mobile, obișnuința de a merge la agenția clasică de turism. Românilor le place să vorbească și să discute privind destinațiile sau opțiunile de călătorie, experiență care se poate replica și online. Informațiile trebuie să fie simple și accesibile, la îndemână, iar totul trebuie să transmită utilizatorului sentimentul că sunt în siguranță, că datele lor nu sunt expuse.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!