Înainte de plecarea la noul post, la Londra, Liliana Solomon, ex- CEO Vodafone România şi acum director peste 14 ţări europene în cadrul grupului telecom, s-a întâlnit la sediul operatorului din piaţă Charles de Gaulle cu jurnaliştii şi bloggerii (care contează) din domeniu. Emoţii şi poveşti, declaraţii privind premierele în cadrul grupului, colaborarea cu echipă şi realizări. “A fost primul meu job că CEO”, a spus Liliana Solomon. Am să revin cu poze de la eveniment puţin mai târziu.

Liliana Solomon, Vodafone

Rebranding-ul operatorului a reuşit pe deplin, iar brandul Vodafone este acum printre cele mai cunoscute pe piaţă locală, conform studiilor. “Voi continuă să fiu alături de piaţă din România”, a spus Liliana Solomon. Relansarea luptei pentru locul 1 pe piaţă telecom – leit-motivul mandatului Lilianei Solomon – rămâne că un obiectiv pe termen lung. Evoluţia generală a companiei merge spre acest obiectiv, spune ea. Faptul că operatorul este lider pe zonă business Îl plasează în poziţie foarte bună pentru momentul când situaţia economică se va redresa, spune ea.
“Este o promovare” ne-a asigurat Liliana Solomon. În noua poziţie, managerul va superviza transpunerea în practică a strategiei globale Vodafone pe fiecare din ţările de care se va ocupă. Se vor identifică modele de succes, best practices, care vor fi aplicate şi în celelalte ţări, pentru a dezvoltă prezenţa operatorului pe fiecare piaţă.  În următorii ani, telefoanele vor deveni echipamente de date, schimbarea se produce deja, spune ea. Internetul a schimbat lumea, iar mobilitatea va schimbă modul de accesare a acestor servicii. Liliana Solomon pariază pe tablet-uri pentru viitor, că şi pe SIM-ul dedicat din maşină.

Liliana Solomon, Vodafone

Criză din România a fost accentuată şi de capitalurile speculative care au intrat în ţara înainte de 2008, spune Liliana Solomon. Finalul crizei este greu de anticipat. “Cred că 2011 ar putea să mai fie dificil”, a spus Liliana Solomon. Foarte puţine ţări mizează pe creşterea prin vânzările interne, ci mizează pe export, aşteptând reluarea consumului pe alte pieţe.
Noul CEO Vodafone România, Inaki Berroeta, vine cu o experienţă de 15 ani în Vodafone, experienţă de vânzări şi alte multe avantaje pentru operator, spune ea. Ne vom întâlni cu el, probabil în ianuarie 2011.