Media Factbook, unul din studiile pieței locale de digital, online și mobile marketing, social media. Ei spun că este ediția numărul 18, eu am fost la prezentarea acestui studiu în fiecare an, din 2011. Raportul este pe anul 2013 și cuprinde o mulțime de informații utile pentru toți cei din industrie. Statistici și tendințe, infografice și alte asemenea date despre bugete și direcții în care merge industria.

Media Factbook 2014

Sunt mulți factori pozitivi, pornind de la cifrele macro-economice și informațiile business venite din rapoartele internaționale, inflația și șomajul fiind pe un trend negativ, iar creșterea economică revine chiar dacă nu cu un procent semnificativ. Recesiunea continuă să aibă un impact asupra piețelor media.

Sunt trei grupuri de țări în Europa de Est: Albania și Cehia au creșteri atât ca și creștere economică, cât și ca investiții media. Grupul doi, care include și România, au creșteri economice mici, dar piața media în scăderea, iar al treilea grup, format din Serbia, Ungaria și alte țări în care economia scade și de asemenea scad investițiile în media.

Citez:

Conform raportului Media Factbook, piața locală a înregistrat o evoluție stabilă în perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat că aceasta va ajunge la o valoare similară. Previziunile sunt “moderat-optimsite”.

În 2013 nivelul volumelor de media în piața TV s-a situat în jurul valorii de 193 milioane de euro net. Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este că valoarea volumelor de media din TV se va menține la același nivel. În ceea ce priveste evoluția celorlalte canale în 2013 radio a stagnat, presa scrisă a scăzut cu 10%, iar aceste trenduri se vor menține și în 2014. Digitalul este singurul mediu în creștere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creșterea preconizată fiind de 8%.

Scade zona de display cu circa 10 procente (adică bannere și alte elemente vizuale) și crește “performance media” cu rate de 25%. Media Fact Book este una dintre analizele pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative din anul 1997. Studiul integral poate fi vizualizat și descărcat în formă digitală de pe site-ul lor.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!