Directorul Orange România, Jean-Francois Fallacher, spune că va fi urmată strategia pentru 2020 anunțată de CEO-ul grupului Orange. Focusul va fi, evident, de a oferi cea mai bună experiență pentru clienți, investiții mari în toate țările în care sunt prezenți. Primul pas este noul magazin din Cluj-Napoca.

JF-Fallacher -V-Dogaru-Orange

Conform planurilor de grup, pînă în 2018 vor fi investiți 15 miliarde de euro în rețea și zona de retail pentru a susține dezvoltarea pe viitor. Consumul de date va crește de trei ori în această perioadă, spun oficialii Orange. Sumele investite în România vor fi de circa 500 de milioane de euro, o parte din bani merg spre infrastructura fixă dedicată companiilor, altele spre 4G și reînnorirea echipamentelor 3G și extinderea acoperirii. Investițiile semnalează și o reluare a creșterii pe piața din România.

Concurs! Dai subscribe și câștigi. Apasă play:

Orange are o prezență foarte bună în Cluj, angajează aici peste 1.500 de oameni (direct sau indirect), de asemenea au unul din cele mai mari data-center-uri din România aici. Multe dintre servicii și oferte s-au lansat întâi la Cluj, așa că au ales să investească și pentru magazin tot aici prima dată.

Nu trebuie uitat că Orange a mai avut un concept-store în București, pe Calea Victoriei, care a fost închis. Acum însă, conform strategiei de grup, magazinele Orange vor începe transformarea în concept-store. Nu se știe exact câte, dar planul este ca pînă în 2020 să fie toate “smart”. Acest magazin este un pilot, experiența de la Cluj va determina evoluția celorlalte magazine. Cam 20% din magazinele europene vor trece anul acesta la noul design smart.

Grupul Orange are acum 244 milioane de clienți la nivel mondial. Noul “smart-store” este realizat împreună cu feedback-ul oferit de clienți. Prin aceste magazine nu vor doar să ofere acces la noile tehnologii, ci să fie mai aproape de clienți, în contact direct tot timpul.

0005

Transformări digitale

Circa 30% dintre utilizatori sunt online toată ziua în România, spune directorul comercial Orange , Julien Ducarroz. Media de trafic a fost 300MB/pe lună în 3G 2014. Pe 4G media este de 600MB pe lună, iar în 2015, media de consum pe 4G a urcat la 900MB pe lună.

Clienții și-au schimbat așteptările privind operatorul. Tehnologia a devenit prea complexă, iar clientul nu este la fel de bine informat precum early-adopters și specialiștii din domeniu. Așa că se așteaptă și la sfaturi competente din partea angajaților operatorului. Orange va avea consultanți în magazin care vor răspunde tuturor cerințelor.

Magazinul din Cluj este gândit pentru a fi mai prietenos, sunt angajați bine pregătiți. De asemenea va oferi experiențe mai noi, mai plăcute, zeci de terminale disponibile pentru test, chiar și Galaxy S6 și alte noutăți. Este o premieră pentru grupul Orange, dar experiența de aici va fi adusă și în restul rețelei de retail.

Orange Care, care permite repararea telefoanelor pe loc, este prezent de asemenea în magazin. Cam 40.000 de terminale sunt reparate pe an, două treimi sunt reparate pe loc, există și modele care nu pot fi reparate. Este în continuare singurul operator care oferă această posibilitate clienților, spune Ducarroz.

Sunt patru zone în magazinul nou: Home, Wearables, Work și Fun, iar produsele sunt organizate după aceste criterii. Sunt zone de relaxare, de discuții, unde clienții pot discuta cu un consultant despre produse și servicii.

Interesant: scanezi codul de bare al unui produs din magazin, dai comanda și apoi te duci la casă, unde achiți și primești produsul. Fără așteptare, fără bătăi de cap. Sunt multe inovații de acest gen, aplicație care recunoaște clienții după număr și afișează imediat istoricul lor. Magazinul nu are broșuri, pliante, acte pe hârtie, toate operațiunile sunt digitale. Prezentările sunt pe mesele interactive din magazin.

Galerie foto

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!