Am ajuns astăzi la PR&Web, eveniment anual al industriei de comunicare, organizat de revista Biz. Este a patra ediție a conferinței și la final vor fi anunțate premiile BizPR Awards. Sunt curios cum stau agențiile anul acesta. Evenimentul se desfășoară pe parcursul zilei și va avea și o gală de premiere diseară.

Marta Usurelu, revista Biz
Marta Usurelu, revista Biz

După introducerea făcută de Marta Ușurelu, conferința a început cu Crenguța Roșu de la DCcom pe scenă. Ea vorbește despre reputație în PR.

Crenguța Roșu, care a fondat una din primele companii de PR din România, acum 19 ani, spune că industria s-a transformat, a trecut prin revoluția Internetului, dar principiile de bază sunt aceleași, iar importanța comunicării este tot mai mare. Oameni din PR au ajuns în board-ul companiilor.

Promoție interesantă: Note 8 la un preț foarte bun ->>

Crenguta Rosu DCCOM

Hortensia Năstase, de la Golin, povestește despre puterea poveștilor în comunicare. Ea spune că lucrurile s-au schimbat dramatic în PR datorită Internetului. De asemenea, trăim momentele “cele mai curajoase” din istorie în privința marketingului și comunicării. Se face orice pentru a capta atenția. Transferul de putere și de interes de la ecranul TV la smartphone, laptop și tabletă. Hortensia vorbește despre diferențele dintre România pe care ne-o închipuim noi (sau cei din agenții de comunicare, digitale, creație) și oamenii reali de pe stradă, din orașele mai mici, de la țară. Consumatorul este de fapt , în ultimă instanță, un astfel de om. De aceea orice campanie de comunicare trebuie să pună în centrul atenției omul.

Hortensia Nastase - Golin
Hortensia Nastase – Golin

Anca Nuță de la Unicredit povestește despre ideea ei de a lucra fără agenție de PR. Ei din 2012 lucrează cu echipă internă de comunicare și au încercat să facă o analiză dacă este bine sau nu așa. Există câteva cerințe pe care agențiile din piață nu le-au putut îndeplini în 2012 atunci când s-a luat decizia. De exemplu, specializarea pe un domeniu de nișă. Nu există oameni specializați, nu există timp pentru pregătire – întâlniri cu angajații, vizită în sucursalele bănci – orice ar ajuta la înțelegerea afacerii și a problemelor băncii. Paranteză… Cam așa este și pe partea de tehnologie, cu mențiunea că unele agenții au oameni buni și fac o treabă excelentă fără să fie specialiști, pentru că sunt ei geeks, pasionați de internet, de social media de gadgeturi. Dar dacă tehnologia nu ar fi atât de la modă, ar fi aceeași situație și aici…

Anca vorbește desprea accounts managers care sunt studenți sau tineri, fără experiență și pregătire, dar care sunt lăsați să lucreze ca și cum s-ar putea ocupa de corporații mari. Despre greșeli elementare de limba română și probleme. Despre sumele mari plătite agenției, iar clientul face 50% din muncă.

Anca Nuta Unicredit Tiriac
Anca Nuta – Unicredit Tiriac

Cosmin Mareș de la Total PR vorbește despre PR-ul cu antreprenori locali, cu start-up-uri și companii tech. El povestește cum a început, cum antreprenorii românu nu știu și nu vor să comunice, sunt interesați să-și facă treaba, nu să fie cunoscuți și să comunice. Iar el a încercat să-i convingă că acest lucru ar fi pozitiv pentru ei și încet-încet a reușit. Are 14 multinaționale și 10 companii mai mici în portofoliul companiei.

Cosmin Mares - TotalPR
Cosmin Mares – TotalPR

Oana Bulexa de la MSLGroup The Practice vorbește despre comunicare în era digitală și cum au schimbat canalele sociale munca de comunicator. Problema agențiilor de PR este acum că toate agențiile din alte domenii complementare încep să ofere servicii similare și să concureze în zona de PR. Agenții digitale, de advertising, social media, de creație. Și culmea este “că le iese bine, frustrant”. Agențiile de PR trebuie să fie mai creative, dar în același timp trebuie să fie prudente, pentru a nu periclita reputația. Se dă o luptă între a apăsa pe accelerația sau frâna. Între a face chestii mișto sau a fi foarte serioși, dar plictisitori. “Lupta binelui cu binele”, spune ea.

Ona Bulexa MSLGroup The PracticeOna Bulexa MSLGroup The Practice
Ona Bulexa – MSLGroup The Practice

PR & Web continuă cu sesiuni despre PR-ul online, prezentarea topului agențiilor de PR realizat de Biz și Unlock Market Research.

Clasament în 2014

Top 1.Top
Top 1.Top