Am trecut astăzi pe la Zilele Biz, mai precis în Ziua Inovației. Am prins câteva dintre prezentările din deschidere, aveți mai jos câteva idei interesante.
Ideile Google în România
Elisabeta Moraru – Country Director, Google Romania – a avut o prezentare scurtă și la obiect, fără să intre prea mult în detalii. „Inovația în percepția multora înseamnă ceva nou. În percepția mea și a companiei, inovația este un proces care se repetă și implică foarte multă cultură organizațională și un mental setat într-o anumită direcție”, a explicat ea. „Dacă ar întreba cineva în acest moment <<când vă simțiți mai inovativi?>>, din păcate doar 1% ar răspunde la treabă, la serviciu. În toate ocaziile în care am pus această întrebare, oamenii au răspuns la duș, când dorm, când beau ceva cu prietenii, la toaletă. Foarte rar cineva a răspuns la serviciu. Iar asta nu ajută la inovație”, a spus ea la Zilele Biz.
Inteligența emoțională și empatia de asemenea sunt importante pentru inovație. De foarte multe ori nu ne punem „în pantofii celui din față”. Google mizează mult pe ceea ce își dorește utilizatorul. Simplitate, ușor de utilizat, intuitiv. „Pentru mine, inovația înseamnă cultură. Înseamnă și șansa de a învăța”, a mai spus oficialul Google România.
A menționat ochelarii Google Glass și nu m-am putut abține să nu întreb: de ce au fost trași pe linie moartă. Elisabeta Moraru spune că Google nu „închide” proiectele, ci doar utilizează tehnologiile și inovațiile pentru alte produse. Nu prea îmi dau seama care ar fi tehnologiile Google Glass care pot fi folosite la altceva.
Inovația la Honor
Am prins și prezentarea lui Călin Clej, Senior Marketing Director Honor. Par să fie partenerii principali, având logo-ul afișat mare pe scena Zilele Biz. „Acum un an, brandul Honor nu exista ca o companie independentă în mentalul oamenilor”, a explicat el.
Inovația este ceea ce face ca Honor „să rămână în joc”, a spus el. Acum doi ani, compania independentă Honor devenea activă, în 2021. Anul trecut au devenit oficial activi la noi. Iar toate produsele companiei vor să aducă și tehnologie, dar și inovație.
Fac parteneriate cu producători de top pentru inovații care să fie disponibile doar pe telefoane Honor. Focus pe standardele de calitate și producție internă a produselor, peste 80% automatizată. Sunt 16 oameni care se ocupă de producție în fabrică. Restul soluții robotizate, care sunt patentate de Honor. Un telefon nou iese la fiecare 28 de secunde, a spus el la Zilele Biz.
Tehnologie și inovație la Carrefour
N-am mai colaborat cu Carrefour de niște ani, dar au continuat să investească în tehnologie. Carrefour a adus acum 20 de ani primul hipermarket din România. De atunci, au continuat să inoveze, investind în soluții și tehnologii pentru o experiență mai bună. Carrefour rămâne o companie de retail, nu de tehnologie. Dar CEO-ul Carrefour a spus că vor deveni un digital retail până în 2026.
În ultimii ani, în afară de acoperirea cu magazine și utilizarea de cele mai diverse formate de magazine, au fost și alte noutăți. Primii din grupul Carrefour care a lansat un produs de tip digital commerce. Bringo mai exact, dezvoltată înainte de pandemie, dar a crescut atunci cu pandemia.
Aplicația de mobil este din 2016. Este o idee născută la Innovation Labs. Astăzi există în România 2 milioane de utilizatori ai aplicației. Și continuă să susțină Innovation Labs. Carrefour a intrat de anul trecut și pe Glovo. Digital Retail Academy, toți cei 14.000 de angajați se pot educa să avanseze în carieră.
Ce spune Digi
Valentin Popoviciu de la Digi a spus că accesul la fibră și la tehnologii broadband mobile a permis României să evolueze rapid. Și să aibă servicii foarte accesibile ca preț. A arătat că un abonament similar cu TV, Cablu și telefon sunt 10 euro la noi. În țări europene mari sunt 20-30 de euro. Dar în Portugalia este de la 70 la 130 de euro pe lună. Din cauză că ei au investit târziu și costurile au fost foarte mari.
Dar România duce lipsă de o digitalizare a serviciilor publice și a altor soluții.
Mâine la Zilele Biz este Ziua Managementului.