Update 2020: am dus telefonul la reparat la Orange Service Center.



Articolul inițial

Am vizitat astăzi service-ul Orange din str. Biharia 26  (vedeți că Google Maps vă trimite aiurea, este la intersecția cu str. Zeletin). Nu știam că Orange este singurul operator european care are service GSM propriu autorizat de toți producătorii pe care îi comercializează. Și are acest service de zece ani.
service Orange (1)

Service Orange

Cei de la Orange consideră partea de service GSM una din “armele secrete” cu care a reușit să devină lider pe piața locală după numărul de clienți. Au un service mare și 10 puncte Orange Care în alte locații din țară. Cam 1.000 de terminale mobile sunt reparate în service în fiecare zi, cam 40 în fiecare din cele 10 centre Orange Care. Sunt în total 700 de puncte în care se pot colecta terminalele cu probleme, inclusiv online pe site-ul operatorului.

Service-ul Orange încearcă repararea telefoanelor pe loc, în 60 de minute. Foarte multe sunt gata pe loc sau într-o oră, iar 98% din situații sunt rezolvate în 24 de ore, cu un maxim 4 zile pentru alte probleme mai grave. Cele mai multe probleme sunt software, iar telefoanele necesită schimbarea sistemului de operare pentru a funcționa ok.

Julien Ducarroz, CCO al Orange, ne-a spus că traficul de date mobile continuă să crească exponențial și că cererea pentru terminale smartphone este din ce în ce mai mare. Practic, oamenii după ce s-au obișnuit cu telefonul inteligent nu mai există cale de întoarcere. În service-ul Orange se repara totuși și tablete, dar și modem-uri 3G sau 4G care pot avea probleme.

service Orange (2)

Orange va creștere capacitatea rețelei din București cu 50% în această vară, lucrările sunt în curs de derulare. Apoi vor extinde acoperirea și capacitatea rețelei în alte locații din țară.

Legat de service, dacă la telefoanele clasice rata de retur la service era de 0.0x%, în cazul dispozitivelor smartphone cifrele sunt mult mai mari, a spus Julien Ducarroz, fără a da cifre exacte. Cele mai multe incidente, conform specialiștilor operatorului, sunt legate de utilizator, fie lovește telefonul, îl scapă sau îl udă în diverse situații.

Pe partea de service, cea mai complicată problemă este legată de obținerea pieselor de schimb. Orange nu doar că are relații foarte bune cu producătorii, dar are și stocuri de piese de schimb pentru a rezolva rapid problemele. De asemenea, ei au acolo o serie de dispozitive speciale foarte scumpe care detectează problemele sau piesele defecte.

Cam 100 de tehnicieni lucrează în service-ul Orange, iar într-o lună se repară peste 16.000 de telefoane. Zilnic vin cam 50 de clienți la sediul din strada Biharia pentru reparații. Durează mult dacă clientul cere transferul datelor sau dacă reparația necesită lipirea unor componente și durează uscarea sau alte probleme similare.

Orange poate repara orice telefon mobil vândut legal în Europa, nu doar pe cele ale clienților lor. Am vizitat și partea de service și zona de stocare pentru piese de schimb, vă las cu fotografiile 🙂