Telekom Romania continuă procesul de digitalizare și pune la treabă roboții Uipath. La jumătatea acestui an, operatorul român a integrat peste 200 de roboți software, care simplifică experiențele utilizatorilor. Cel puțin așa a reieșit din conferința online de astăzi.

telekom ro

La finalul celui de-al doilea trimestru al anului, Telekom Romania opera peste 200 de roboţi software sub umbrela digitalizării, a simplificării proceselor interne şi a interacţiunii cu clienţii. Asta reprezintă o dublare a numărului lor comparativ cu anul anterior. Peste 220 de procese au fost automatizate cu roboţi software până la 30 iunie 2021, cu beneficii multiple.
A crescut 39% numărul clienţilor care primesc factura în format digital. A crescut cu 24% numărul clienţilor activi în aplicaţia MyAccount.

RPA (robotic process automation) este o tehnologie software care vizează automatizarea proceselor de afaceri. Ea gestionează roboții software care reproduc acțiunile oamenilor care interacționează cu sisteme digitale și software. Practic, multe dintre sarcinile repetitive anterior efectuate de oameni au fost transferate către roboții software.

Pionier în această direcție, Telekom Romania deține acum o bogată experiență în optimizarea afacerii cu ajutorul RPA. Acest proces subliniază în primul rând angajamentul companiei față de un proces de transformare pe termen lung, bazat pe digitalizare și automatizarea proceselor. Un proces cu rezultate vizibile în operațiunile interne și care contribuie la satisfacția clienților.

Tehnologia RPA este una dintre cele mai moderne tehnologii de transformare digitală, care poate fi implementată de organizații pentru a reducerea costurilor, creșterea eficienței și securității prin automatizarea sarcinilor repetitive și asigurarea continuității afacerii în perioade dificile.

Exemple de roboți utilizați

Anul acesta, Telekom a anunţat implementarea chatbot-ului ANA. Este un asistent virtual care are rolul de a automatiza fluxurile de administrare a activităţilor interne. Este pe zona de resurse umane şi oferă suport de tip „self-service” pentru angajaţi. Chatbot-ul a fost implementat de Future WorkForce, companie specializată în automatizarea proceselor de afaceri, şi are la bază tehnologia companiei DRUID, care dezvoltă asistenţi virtuali (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise.

Chatbot-ul ajută la aprobarea cererilor de concediu şi preia de la angajaţii Telekom România solicitări specifice de HR. De exemplu cereri de adeverinţe medicale sau de salariat, afişează zilele de concediu disponibile şi actualizează datele personale ale acestora prin folosirea tehnologiei de recunoaştere optică a caracterelor (OCR).

Apoi, operatorul a anunțat aptul că clienţii se pot porta în reţeaua Telekom România 100% digital. Au putut face asta indiferent dacă deţin o cartelă sau un abonament. Procesul se realizează simplu şi durează în medie cinci minute.