Black Friday se apropie și majoritatea magazinelor încep să profite de asta pentru a face vânzări și mai mari. Sunt deja câteva detalii și o să adaug știri noi pe tema Black Friday aici. Dar, zilele trecute, cei de la Antena 1 m-au rugat să dau câteva sfaturi pentru un Black Friday reușit. Ei bine, orice magazin, fie că este retail, retail IT&C sau online, va încerca să profite la maxim de orice ocazie pentru a crește vânzările și mai ales profiturile. Magazinele online au rare ocazii să câștige mult, iar Black Friday este ocazia perfectă. Pentru unii sunt încasări cât restul anului la un loc. Așa că aveți grijă mare la “oferte”.
Surse foto (1, 2).
Eu vă recomand, ca de obicei, Emag sau Flanco, Altex sau F64. Dacă intrați de pe link-ul meu cu siguranță nu pierdeți nimic 😉
Black Friday este o zi în care în mod tradițional poți găsi produsele electronice și gadgeturi la reducere. Dar, se pun următoarele întrebări:
1) chiar ai nevoie să cumperi chestia aia?
2) chiar este la reducere – sau de fapt au crescut prețul?
3) chiar este produsul dorit, sau o copie/clonă mai ieftină?
4) este un magazin online sau un site de anunțuri?
5) este un magazin online real sau făcut pentru BlackFriday pentru a da țepe?
6) chiar ai acești bani? Iar te împrumuți? Merită efortul?
Dacă ați depășit toate aceste probleme și ajungeți la cocluzia că vreți un anumit produs, e bine să vă gândiți la asta din timp.
Urmăriți prețurile măcar de pe acum, ca să știți măcar orientativ ce preț au produsele dorite. Verificați pe Amazon sau pe alte site-uri externe prețul real al produselor. Prețul este mai mare în România, dar ținând cont că ar trebui să fie reduceri de Black Friday, nu ar trebui să fie triplu decât cel de pe Amazon.
Folosiți site-urile care compara prețuri și vedeți cum stau produsele dorite: sunt la ofertă, sunt reduse de Black Friday sau sunt scumpite? Puteți găsi comparatoare de preț folosind Google, eu nu am unul favorit, dar le folosesc pe toate când vreau să văd diferențele de preț.
Chiar dacă găsiți produsul dorit la o ofertă foarte bună, mai aveți de trecut prin punctele 4) sau 5). Nu văd de ce ai cumpăra pe un site de anunțuri la prețul de magazin online. Vor exista atât oferte-țeapă cât și magazine țeapă al căror sens este doar să vă facă să plătiți cu cardul. Știu zeci de cazuri în care plata cu cardul s-a încheiat fără produse livrate, așa că înțeleg perfect de ce românii nu plătesc online cu card. Apoi procedura de recuperare durează, în ciuda promisiunilor, nu este ușor și nu este garantat că primești banii înapoi.
Presupunând că ați trecut toate etapele – vreți un produs – ați urmărit prețul și este chiar redus – culmea pe un magazin real, care și funcționează ok? Ei bine, atunci Black Friday fericit!
Proprietarii de magazine susțin și în 2013 că au investit în soluțiile informatice pentru a suporta traficul de Black Friday. Așa au spus și anul trecut, așa au spus și acum doi ani… Dar adevărul este că dacă nu ai un site construit din start pentru spike-uri de trafic, sunt slabe șanse, chiar închiriind capacitate, să facă față unui volum mare de trafic. Sunt curios cum va rezista eMAg, cum va rezista noul site Altex sau jucătorii mai mici.
Am să urmăresc și eu pe măsură ce se anunță ofertele Black Friday să vedem dacă sunt reduceri reale sau nu. Am să pun atunci cele mai bune oferte, în opinia mea. Și ce merită să cumperi, dar și anume este de evitat.
Care ar fi recomandarile tale pentru un magazin online relativ nou de black friday, care ar fi metodele ideal de promovare a unei oferte ?
 
Pentru un magazin nou nu prea ai multe variante, doar sa optimizezi AdWords si ads pe Facebook. Pina la Black Friday poti face un grup pe FB in care sa integrezi clienti interesati. Eventual sa faci un concurs pentru a atrage lume acolo. Dar in niciun caz nu faceti spam pe mail sau altfel… nu va genera vanzari, doar injuraturi 🙂
 
Ehei, ai pus punctul pe ‘i’ cu acest articol! Sunt total deacord cu punctul 2, propus de tine!
De ce?
Sapatamna trecuta citeam pe forum, dezamagirea unui forumist despre un produs comercializat de un retailer on-line si care spunea asa:
“Abia asteptam black friday sa cumpar acest televizor: Smart 3D LED Samsung 40F6400, 101 cm, Full HD: ,dar m-am razgandit:
05.11.2013 pret=2.799,99 lei
07.11.2013 pret=3.229,99 lei!!!??? Rusine e-mag!!!!
………………….”
sursa: http://forum.softpedia.com/topic/346450-sfat-achizitie-tv-lcdled-comentarii-doar-despre-lcdled/page__st__3312
Se pare ca politica interna a firmei, chiar sa gandit cu drag la ziua cea mare: Black Friday, pentru a-si rotunji veniturile (si asa au un adaos comercial destul de mare/produs) in detrimentul imaginii!
 
Mai trebuia sa adaug si asta: ” Chiar ai bani pentru achizitia asta? Sau iar faci al zecelea credit sa cumperi in rate…” 🙂
 
Da, ai dreptate cu “reducerile’ deghizate. Urmaream un TV Samsung la Altex: aseara era 1399 (cica reducere 200 lei, de la 1599), azi dimineata era 1599 lei! Probabil ca de black fr. o sa-l duca iar la 1399…
 
P.S.- Ori eu sunt dus, ori iti spioneaza blogul: am intrat in urma cu vreo cateva minute pe site-ul Altex si respectivul Samsung are iar pretul de aseara! Multam fain!
 
Totul consta in marketing… poate nici nu avem nevoie de anumite produse, dar le cumparam… de Black Friday. Evident ca pot fi si multe site-uri create special pentru Black Friday… asa ca, mare atentie!
 
Am doua produse pe lista de cumpararturi pentru Black Friday: un galaxy s4 si un televizor de la Samsung. Cu atatea magazine care participa la Black Friday, sigur le gasesc undeva 😀
 
E o nebunie cu black friday in Romania. E plin de reduceri false si produse pe care nu le-ar cumpara nimeni.
 
Interesant Ghid de Black Friday, acele 6 intrebari chiar sunt putin amuzante si normale pana la urma, la care sunt convins ca cei mai multi dintre noi chiar ne intrebam de astfel de intrebari.