Black Friday se apropie și majoritatea magazinelor încep să profite de asta pentru a face vânzări și mai mari. Sunt deja câteva detalii și o să adaug știri noi pe tema Black Friday aici. Dar, zilele trecute, cei de la Antena 1 m-au rugat să dau câteva sfaturi pentru un Black Friday reușit. Ei bine, orice magazin, fie că este retail, retail IT&C sau online, va încerca să profite la maxim de orice ocazie pentru a crește vânzările și mai ales profiturile. Magazinele online au rare ocazii să câștige mult, iar Black Friday este ocazia perfectă. Pentru unii sunt încasări cât restul anului la un loc. Așa că aveți grijă mare la “oferte”.

black-friday-2013

Surse foto (1, 2).

Eu vă recomand, ca de obicei, Emag sau Flanco, Altex sau F64. Dacă intrați de pe link-ul meu cu siguranță nu pierdeți nimic 😉

Black Friday este o zi în care în mod tradițional poți găsi produsele electronice și gadgeturi la reducere. Dar, se pun următoarele întrebări:

1) chiar ai nevoie să cumperi chestia aia?
2) chiar este la reducere – sau de fapt au crescut prețul?
3) chiar este produsul dorit, sau o copie/clonă mai ieftină?
4) este un magazin online sau un site de anunțuri?
5) este un magazin online real sau făcut pentru BlackFriday pentru a da țepe?
6) chiar ai acești bani? Iar te împrumuți? Merită efortul?

Dacă ați depășit toate aceste probleme și ajungeți la cocluzia că vreți un anumit produs, e bine să vă gândiți la asta din timp.

Urmăriți prețurile măcar de pe acum, ca să știți măcar orientativ ce preț au produsele dorite. Verificați pe Amazon sau pe alte site-uri externe prețul real al produselor. Prețul este mai mare în România, dar ținând cont că ar trebui să fie reduceri de Black Friday, nu ar trebui să fie triplu decât cel de pe Amazon.

Folosiți site-urile care compara prețuri și vedeți cum stau produsele dorite: sunt la ofertă, sunt reduse de Black Friday sau sunt scumpite? Puteți găsi comparatoare de preț folosind Google, eu nu am unul favorit, dar le folosesc pe toate când vreau să văd diferențele de preț.

Chiar dacă găsiți produsul dorit la o ofertă foarte bună, mai aveți de trecut prin punctele 4) sau 5). Nu văd de ce ai cumpăra pe un site de anunțuri la prețul de magazin online. Vor exista atât oferte-țeapă cât și magazine țeapă al căror sens este doar să vă facă să plătiți cu cardul. Știu zeci de cazuri în care plata cu cardul s-a încheiat fără produse livrate, așa că înțeleg perfect de ce românii nu plătesc online cu card. Apoi procedura de recuperare durează, în ciuda promisiunilor, nu este ușor și nu este garantat că primești banii înapoi.

Presupunând că ați trecut toate etapele – vreți un produs – ați urmărit prețul și este chiar redus – culmea pe un magazin real, care și funcționează ok? Ei bine, atunci Black Friday fericit!

Proprietarii de magazine susțin și în 2013 că au investit în soluțiile informatice pentru a suporta traficul de Black Friday. Așa au spus și anul trecut, așa au spus și acum doi ani… Dar adevărul este că dacă nu ai un site construit din start pentru spike-uri de trafic, sunt slabe șanse, chiar închiriind capacitate, să facă față unui volum mare de trafic. Sunt curios cum va rezista eMAg, cum va rezista noul site Altex sau jucătorii mai mici.

Am să urmăresc și eu pe măsură ce se anunță ofertele Black Friday să vedem dacă sunt reduceri reale sau nu. Am să pun atunci cele mai bune oferte, în opinia mea. Și ce merită să cumperi, dar și anume este de evitat.