După mica țeapă cu închirieri auto, am testat anul trecut Drivy (un Airbnb pentru mașini), iar anul acesta am descoperit Drivy Open, o soluție mai smart pentru închirierea auto în Franța.

Despre Drivy

Update (24.04.2019): Divy a fost cumpărat de Getaround.

Am descoperit Drivy din întâmplare, pentru că se apropia vacanța și cei de la închirieri auto Hertz îmi cereau fie card de credit, fie un depozit de 1500 de euro. Pe de o parte îi înțeleg, o fi avut probleme cu șoferii, cu accidentele, cu recuperarea banilor. Eu nu mai am card de credit de 5 ani și nici nu o să-mi fac unul special pentru închirieri auto. Chiar și la hotel folosesc cardul de debit, am bani pe el, e suficient. Despre depozite, ce să mai vorbim, dacă aveam 1500 de euro aș fi făcut rezervare pentru încă o vacanță, în niciun caz nu i-aș depune la Hertz.

Drivy este modelul de sharing economy adus de Airbnb . Practic proprietarii de mașini care nu sunt folosite non-stop le încarcă pe site și clienții le pot rezerva pentru anumite perioade. Prețurile sunt mai mici decât la orice firmă de închirieri auto. Nu depui garanție și nu trebuie card de credit. Vezi instant profilul acelui utilizator și ce rating are, ce review-uri are. Eu dacă nu are rating mare și review-uri pozitive nici nu deschid oferta. Este adevărat, ca și la Airbnb poți să dai peste nebuni, dar în general oamenii cu probleme au rating mic sau nu au deloc. Poți lua țeapă și cu cei cu rating mare și review-uri pozitive. Problema cea mai mare este dacă proprietarul se decide că nu mai vrea să vii și anunță că anulează rezervarea când ți-e lumea mai dragă. Știu oameni care au pierdut vacanța de Crăciun din cauza asta. Dar eu personal nu am avut nicio problemă și din contră, am găsit oameni deschiși la minte, binevoitori, care m-au ajutat cu o grămadă de informații.

Iar anul acesta am descoperit Drivy Open, o inovație smart.

Drivy Open

Noul sistem permite propritarilor de mașini să nu mai intre în contact deloc cu clientul, pot să fie plecați din țară, să își vadă de treaba lor la birou, să aibă afacerile lor. Deschiderea și închiderea mașinii se face automat, din aplicația Drivy. Prețurile sunt la fel de mici, afli de la proprietar unde este adresa exactă la care se află mașina, ideal este să stabiliți de comun acord – aeroport, gară, alt loc public. Ajungi acolo și dai click pe “Începe aventura” și mașina se deblochează automat. Am avut emoții, nu credeam că e atât de simplu, dar așa a fost. A mers din prima, fără probleme.

La fel, la plecare, te pune să faci poze cu mașina, interior / exterior, bagi cheile în suportul special, iar când dai “Încheiere”, se încuie automat și îți vezi de drum. Dispozitivul folosit de ei, nu am detalii despre el, măsoară de asemenea distanțele parcurse și probabil are și GPS pentru ca proprietarul să vadă dacă ai depășit kilometrajul sau ai fugit cu mașina să o vinzi pe piese.

Drivy Open are și opțiunea de a avea CASCO full și să nu mai plătești nimic în caz de accident. În spatele firmei Drivy este o firmă de asigurări și cred că nu au fost înregistrate vreodată probleme. În orice caz, nu am găsit să se vorbească pe undeva despre țepe.

Concluzii

Drivy este un model perfect pentru cei care caută o afacere nouă. Atâta timp cât profilele sunt clare, mașinile sunt prezentate corect și prețurile sunt bune, o aplicație de acest gen va avea succes rapid și în România. Ultima oară când am închiriat la noi, samsarul a așteptat să mă sui în mașină și să pornesc motorul și când să plec mi-a zis: “știți că trebuie să depuneți și o garanție”. I-am zis că am plătit și că nu scrie nicăieri de vreo garanție. Nu m-a lăsat să plec fără să îi dau 200 de euro, aveam nevoie de mașină atunci și nu găseam nimic accesibil.

P.S. Sandero Stepway

Am luat de data asta un Sandero Stepway, pentru că mi-a plăcut mașina dintotdeauna și mă gândeam că ar fi candidat pentru schimbarea mașinii de familie. Deși arată bine și are dotări bune, un consum decent și un interior relativ ok, Stepway nu este o alegere. Întâi că are doar variante 2×4, apoi pentru că interiorul este destul de spartan și bordul învechit. Apoi, modelul închiriat nu avea climatizare. Da, Dacia vinde mai ieftin permițând să iei mașina fără aer condiționat, dar apoi plângi vara. Din fericire, temperatura la Bordeaux nu a trecut de 26 de grade. Mașina e destul de rigidă la gropi și denivelări, o ușoară instabilitate pe autostradă la viteze mai mari, dar e posibil să fi avut nevoie de o echilibrare a roților. Cred că am menționat consumul bun pentru o benzinară. În orice caz, a ieșit de pe lista de favorite. Deocamdată Captur 2.0 cu cutie automată. Dar aș testa și Duster-ul cu cutie automată.