De Sarbatori, am vandut una din camerele foto ca sa imi iau un “cadou”. Acum vreo luna, am scapat si de a doua. Am intr-adevar un C905 cu o camera de 8,1 megapixeli care face poze decente. Dar acum ma pregatesc de Barcelona, iar la Sagrada Familia, ce poze sa faci cu telefonul? Asa ca m-am pus pe cautat online o camera foto. Si am descoperit o chestie interesanta.
Cunoasteti refrenul celebru: “online este mai ieftin“?
Cunoasteti, banuiesc, site-urile gen price.ro, cauti.ro sau shopmania.ro, celebrele comparatoare de preturi, care au generat cate o pagina pentru orice telefon sau aparat din lume, chiar daca nu este in oferta niciunui magazin. Cele care iti permit sa gasesti cel mai ieftin pret? Le credeam utile. Dar sa va spun pas cu pas cum s-a dovedit tocmai contrariul.
Am gasit vreo doua-trei modele de camere foto care se potriveau cu cerintele. M-am limitat la Canon si Nikon si atat. Dupa ce am folosit sistemele respective, am descoperit in primul rand ca diferenta de pret intre magazinele online merge pina la 4,5 chiar 5 milioane, pentru acelasi produs. Wow! Trebuie sa fii cu adevarat “premium” ca sa vinzi aceeasi chestie cu 5 milioane mai scump decat competitia.
Apoi, am mers la cele mai mici preturi.
Cele mai mici preturi in comparator sunt cu aproximativ 50 de ron peste preturile din eMAG. WTF? La mai multe produse. Ce naiba fac oamenii aia, ei nu se uita la preturile concurentei? Nu. Ii doare la basca.
Cea mai tare faza a fost cand am vizitat supermarketurile. La unul (Auchan) am gasit o camera cu 50 de ron sub pretul eMAG si cu un milion sub cea mai ieftina oferta de pe net . La altul (Carrefour) am gasit cealalata camera pe care o vreau cu 1,5 milioane mai ieftin decat in cel mai ieftin magazin online.
Si atunci cum naiba sa ai succes cu magazinul online?
La magazinele de calculatoare online preturile se actualizeaza tot timpul, conform cursului valutar. La magazinele stradale insa, pretul de obicei se seteaza la inceput si cam ala ramane (chiar daca exista modificari de curs) de aici rezultand diferentele mari de preturi.
Carrefour cumpara 500 de bucati din produsul respectiv, si pana le vinde pe toate pretul nu e influentat de cursul valutar. Magazinele online de calculatoare insa nu lucreaza cu stoc,si de aceea actualizeaza pretul cu cel al furnizorului si cursul valutar.
Exista insa si magazine online care lucreaza cu stoc, la care preturile se mentin aceleasi, de la aparitia produsului pe site si pana in momentul vanzarii.
 
Pe de alta parte vine si reversul. Am fost astazi in Auchan sa iau camera vazuta saptamana trecuta. Nu mai este in stoc. Am cautat-o prin Bucuresti: o gasesc cu 1,5 milioane mai scumpa sau la comanda care va ajunge peste nu-stiu-cat-timp.
Deocamdata nu stiu ce sa fac.