Apple, Google și Samsung sunt cele mai vizibile branduri de tech din publicațiile online autohtone, conform unui studiu MediaIQ realizat în primul trimestru al anului 2014. Cele trei branduri au totalizat 48.557 de articole online în perioada menționată. Cele mai multe articole au fost despre Google, iar, evident, în cazul Apple foarte multe sunt bazate pe zvonuri, nu pe informații reale 🙂

Cote branduri tech Media IQ SOV
Cote branduri tech Media IQ SOV

Google a apărut în total în 19.761 de articole în perioada analizată, iar de asemenea a avut 11.789 mențiuni în social media, conform cifrelor raportate în monitorizarea MediaIQ. Pe 30 ianuarie 2014 au fost 383 de articole despre Google în internetul românesc.

Apple a avut 17.260 de apariții online în primul trimestru al acestui an. iPhone 6 a generat peste 500 de articoleși la fel proiectul iWatch. În social media, brandul Apple a avut 9.602 de menționări.

Samsung a beneficiat de 11.526 de articole în perioada menționată, iar în social media, brandul a înregistrat 17.062 menționări. În contextul lansării Galaxy S5 s-au scris într-o singură zi 706 articole pe tema lansării în România.

În topul unora dintre cele mai vizibile branduri tech în mass-media din România se află și Microsoft (9.445 articole), Sony (5.696 articole) și HP (1.294 articole). În social media, cele trei branduri au fost menționate astfel: Microsoft – 5.433 mențiuni, Sony – 4.820 mențiuni și HP – 2.330 mențiuni.