Exercițiu practic – comunicare de criză și lansarea unui nou produs

Ziua a treia la SMS Camp 2012 a avut o surpriză interesantă – un exercițiu practic de comunicare în social media – iar cele cinci echipe au avut subiecte precum comunicarea de criză, dar și lansarea unui nou produs sau lansarea unei companii noi. Eu am fost în juriu și m-am bucurat să văd creații foarte bune, campanii dezvoltate creativ sau din contră, foarte pragmatic.

Scoala Social Media la SMS Camp 2012

Scoala Social Media la SMS Camp 2012

Școala Social Media

Cel mai ușor subiect a fost „lansarea iPhone 5”, două echipe au rezolvat extrem de diferit campania. Primii au mers pe colaborarea cu bloggerii și utilizarea Facebook, iar cea de-a doua echipă a creat un concept foarte creativ, „Ce ai face cu 60 de minute în plus pe zi?”. Adică telefonul merge atât de repede că poți economisi 60 de minute în fiecare zi făcând aceleași lucruri. Tare sunt curios ce s-ar întâmpla dacă ar vedea cei de la Apple ideea lor. (vezi prezentarea lor aici).

Al doilea subiect a fost legat de lansarea unei clinici stomatologice. S-au strâns idei la fel de interesante ca la campaniile realizate de Dentestet de exemplu.

Comunicarea de criză a fost de departe cel mai interesant subiect. Pe scurt, pe o serie de bloguri și site-uri apar informații despre un produs cosmetic, care ar conține prea mult aluminiu. Compania trebuie să intervină și să corecteze situația, cu sprijinul social media. Soluția dezvoltată a fost extrem de complexă și costa în proiect aproape 75.000 de euro. Dar era o campanie de nivel național și sincer, cred că ar fi avut impact. Chiar aveau o caravană în care clienții puteau testa / cumpăra produse 🙂

 

Galerie foto

[nggallery id=402]


Comenteaza!

Spune-ti parerea!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *