Future of Media este o conferință care pune în discuție viitorul massmedia prin prisma tehnologiei. De câte ori mă gândesc la viitorul presei sunt convins că oamenii au nevoie de știri corecte, de informare obiectivă, de apărători ai drepturilor lor. De câte ori mă uit însă în ziare, reviste și mai nou pe site-urile publicațiilor (și chiar paginile de Facebook ale lor), găsesc numai ne-știri. Și problema este că publicațiile românești – cu mici excepții – merg în continuare în aceeași direcție. Cât mai multă informație inutilă, cât mai mult scandal, texte prost scrise și prost documentate. Deci, care e viitorul?

flipboard
Acum, problema cu tehnologia e clară: lumea nu mai consumă print. Încet-încet cred că cititorii vor evita site-urile marilor branduri. Știm cu toții, publicitate agresivă, pop-ups și bannere peste conținut și care nu se închid, titluri puse aiurea pentru a atrage click-uri. Cred că oamenii vor consuma media deștept – RSS-urile publicațiilor favorite în agregatoare gen Flipboard. Știri pe Twitter sau Facebook, urmărind conturile celor pasionați. În acest moment, pentru dezbateri domină Facebook.

Future of Media va include și o secțiune Future of Mobile, care va prezenta tendințe ale pieței mobile și va aborda teme precum: Mobile Payment, Mobile Content and Application, Mobile Commerce, Mobile & Social Networking, Location Based Services.

Future of Media este organizat de Evensys în colaborare cu Microsoft și Nokia.