Proiectul Parking Spotter a reușit să convingă membrii juriului în finala Changeneers 2019 și a câștigat aseară premiul cel mare de 10.000 de euro. Aplicațiile pe care le-am urmărit eu pe parcursul Changeneers, XVision și I’m fine, au fost ambele nominalizate pentru locul doi și trei anul acesta.
Competiția pentru start-up-uri responsabile, care schimbă ceva în viața societății prin regândirea unor procese, a avut anul acesta conceptul Tech Game Changers, cei care schimbă jocurile în industrie. Toți cei 12 finaliști Changeneers 2019 au avut soluții interesante despre care v-am povestit anterior. Pentru finală a contat însă foarte mult prezentarea, nivelul de finalizare a soluției propuse și aspectele practice precum cât de rapid pot fi implementate soluțiile.
Parking Spotter este o soluție care ajută șoferii să găsească cel mai apropiat loc de parcare prin analiza automată a imaginilor furnizate de camerele video. Diferă de alte aplicații propuse pînă acum tocmai prin ideea de a utiliza camere video și un soft de recunoaștere a locurilor disponibile. Parking Spotter are în spate o platformă software ce analizează datele furnizate de camerele pentru supraveghere video amplasate în parcări pentru a transmite informații despre starea locurilor de parcare atât șoferilor, cât și administratorilor unor astfel de locații. Astfel, atunci când un șofer intră într-o parcare în care este instalată soluția Parking Spotter, va primi prin intermediul aplicației mobile informații legate de locurile de parcare libere aflate în proximitatea utilizatorului.
Juriul competiției celor mai bune startup-uri care aduc impact pozitiv prin tehnologie a fost format din: Livia Fericean (Corporate Citizenship & Public Affairs Manager South-Eastern Europe, Samsung), Daniel Matei (Business Development Manager Impact Hub Bucharest), Vlad Panait (Founder Sparking Capital), Marius Popa (Cofondator Medicai) și Victor Kapra (Consultant online).
Criteriile de care au ținut cont membrii juriului în desemnarea câștigătorului au fost: potențialul startup-ului, fezabilitatea, scalabilitatea, piața, nevoia pe care o acoperă, competiția existentă.
Prin Changeneers s-au atras până acum finanțări de 1,9 milioane de euro prin investiții, granturi și premii oferite. Aproape 39% dintre start-up-urile participante sunt din zona de educație, 26% din zona de sănătate, 20% mediu, 9% accesibilitate sau siguranță și 6% comunitate. Aproape 60% dintre aplicații sunt în curs de dezvoltare, iar 40% sunt deja lansate, niciuna nu s-a închis. Cea mai mare provocare o reprezintă accesul la finanțare, dar există și birocrație și mulți oameni nepregătiți.
Pentru a rezolva o parte dintre probleme, Samsung și Impact Hub au pus la cale o secțiune nouă a site-ului. Tot aseară a fost lansată oficial noua secțiune a platformei Changeneers, cea dedicată comunității de startup-uri tech, care poate fi accesată aici.
Impact Hub Bucharest și Samsung România își propun să faciliteze mai buna conectare a antreprenorilor din România și construirea unei rețele ample și complexe, cu startup-uri care folosesc tehnologia pentru a aduce o schimbare în bine în țară. Pe lângă înțelegerea statusului ecosistemului, această nouă secțiune reprezintă și o metodă de conectare și promovare a antreprenorilor din industrie și este un pas în direcția construirii celei mai ample platforme pentru startup-uri tech cu impact.
Înscrierea în comunitate este gratuită, se face prin completarea formularului de pe site și necesită aprobarea organizatorilor.
Changeneers este un program dezvoltat de Impact Hub Bucharest și Samsung Romania, care conectează pasionații de tehnologie și provocările sociale cu care ne confruntăm, prin trei tipuri de oportunități: makerspace, comunitate și competiție. În 2019, Changeneers a câștigat locul 1 la categoria Digital Innovation la Romanian CSR Awards.