Cunoașteți Allview, brandul “românesc” de telefoane mobile și alte dispozitive. Doar că ei nu produc nimic, doar traduceau interfața și vindeau telefoanele Gionee sub brandul propriu, modificau doar logo. Iar acum, autoritățile chineze spun că Gionee a instalat intenționat viruși pe mai bine de 22 de milioane de telefoane vândute.

Este adevărat, din 2018 Gionee este în faliment, deci probabil că Allview este acum “curat și uscat” și nu mai are nicio legătură cu ei.

Verdict în ancheta Gionee

Justiția chineză a stabilit că Gionee instala intenționat un troian pe telefoanele mobile vândute. Prin acesta rulau de fapt reclame nesolicitate pe telefoanele clienților și încasau astfel sume importante. Din anchetă au reieșit că au instalat virusul pe minim 21,75 de milioane de unități.

ads

Nu era instalat din fabrică, cum s-a întâmplat cu alți producători chinezi. Ci era transmis clienților prin actualizări software. Telefoanele includeau Story Lock Screen, o aplicație care personaliza ecranul de Lock screen. Actualizarea era infectat cu troianul Dark Horse Program, care le dădea control de la distanță asupra dispozitivelor.

Din 2018 pînă în 2019 au rulat aceste actualizări. Veniturile generate de această actualizare infectată sunt estimate la 4,2 milioane de dolari. Managerii companiei din acea periadă sunt amendați și trimiși în închisoare. Presa menționează cazuri similare pentru producătorii de terminale ieftine Infinix și Tecno.

Ei nu spun dacă aceste telefoane afectate sunt doar în China sau fac parte dintre modelele vândute internațional.

Acum trei ani, Allview era cel mai vândut brand de telefoane pe piața din România. Apoi, datorită experienței oferite de telefoanele ieftine, combinată cu o strategie de a nu respecta garanția și de a refuza reparațiile, Allview a fost de asemenea aproape de faliment. Probabil i-a salvat extinderea spre vânzarea de alte produse, dar nu cred că va fi o soluție pe termen lung. Branduri simuilare cunoscute precum Evolio sau Eboda au cam dispărut și ele.

Și asta dintr-o singură cauză: cumpărătorii au trecut de la orientarea spre “cel mai ieftin” produs, spre căutarea produselor fiabile. Care rezistă în timp.

Via: ArenaIT.