De fiecare dată când plec în vacanța de vară, mă duc cu mașina, echilibrez roțile, bag azot în anvelope. Nu vreau la drum lung să am surprize. Nu sunt sigur că mergem iar vacanță în Grecia, dar oricum bat câteva mii de kilometri în fiecare vară.
Știu că unii contestă azot-ul, dar eu n-am avut niciodată surprize cu el. Acum însă când am fost, rezultatul n-a fost tocmai cel așteptat.
De data asta, cei de la service mi-au zis că ei bagă azot, dar plec cam pe răspunderea mea, că “au îmbătrânit” cauciucurile și sunt cam crăpate. Am plecat cam cu inima strânsă, m-am apucat să caut online, dar aici este o varză totală.
Vânzătorii recomandă anvelope mai scumpe, din motive evidente. Producătorii își laudă brandurile lor. Există un top ADAC, sau așa ceva, cu cele mai performante anvelope după diverse criterii. Mi se pare la fel de interesant ca la smartphone-uri. Dar am nevoie de așa ceva?
La anvelope de vară nu știu ce să aleg, chiar dacă mă uit la prețuri, indici de viteză, de zgomot, de consum. Parcă mă uit pe GSMArena la specificații de telefoane. Pînă acum am avut anvelopele din fabrică, odată am reușit să tai două cu un fier care ieșea din pământ, așa două le-am schimbat cu totul și sunt mai noi. Am întrebat la service, și alea sunt crăpate. De-asta am nevoie de anvelope noi. Dar nu știu să le aleg.
La anvelope de iarnă am ales un brand ieftin, dar cunoscut. N-am avut probleme niciodată totul ok. Dar asta înseamnă că pot alege și anvelope de vară de la același brand? Habar n-am.
Am citit că anvelopele all-season ar fi nașpa, că lumea nu le recomandă, sau unii nu le consideră bune nici vara, nici iarna. Deci aștept sfaturile voastre…
Lucrurile sint simple: la alegerea anvelopelor de vara cel mai important aspect este aderenta pe asfalt ud, care e notata in eticheta. Nu de alta, dar pe asfalt uscat, orice cauciuc are destula aderenta la un condus normal. La fel de important e si cu cele de iarna, in testele ADAC e o rubrica speciala cu aderenta pe asfalt ud. Spun asta pentru ca majoritatea accidentelor, excluzind situatiile de pur teribilism, se petrec pe asfalt umed/ud/inundat. In aceeasi masura, la cauciucurile de vara as alege unele care sa evacueze repede apa de sub ele, si care pot fi recunoscute dupa profilurile in forma de V, asta combinat cu o reteta de cauciuc cu aderenta buna pe udeala ar fi o alegere pe care eu as face-o la o anvelopa de vara. In legatura cu azotul, mai ales la temperaturi ridicate, e alegerea cea mai potrivita.
Spuneai ca ti s-a recomandat inlocuirea cauciucurilor pentru ca sint crapate. E vizibil lucrul asta? Sint vechi (vezi DOT)? Daca raspunsul e nu la ambele, mergi linistit cu ele, n-ar trebui sa ai probleme. Drumuri bune
 
Am folosit All Season: Ok.
Am schimbat pe 4 de vară, 4 de iarnă. Cele de vară nu-mi plac.
Le-am cumparat de la vulcanizarea de pe Calea Floreasca (aproape de Spitalul Floreasca).
 
Multumesc pentru informatii!
 
Lasa niste dimensiuni si te putem ghida mai repede. Un buget iar ar fi de ajutor. E ca la laptop, cand iti iei unul nou si ceri sfaturi 🙂 In ceea ce priveste vechimea, conteaza mult conditiile de depozitare, altfel, Michelin recomanda anvelope de maxim 5 ani vechime.
 
Fa-ti idee dintr-un site precum cauciucuridirect.ro de eticheta anvelopelor . Apoi cand te-ai decis la o marca/model cauta si cu compari.ro sa vezi pe alte situri.
Este evident ca bugetul dicteaza ce o sa cumperi. Gandeste investitia in anvelope ca un bun pentru masina ce va fi folosit pentru urmatorii 80.000km de primavara-vara-toamna. Poate 4 ani poate 6 ani din viata masinii tale.
 
@Cartus sunt 205/55/R16
 
la 205/55/16 ai cele mai multe optiuni posibile fiind o dimensiune foarte comuna.
Personal recomand Dunlop Blue Response sau Michelin energy saver . Stu ca nu sunt cele mai ieftine dar vorbim de anvelope cu adevarat bune ce au numai valori de invidiat (nu sunt zgomotoase, consumul mai bun comparand cu concurenta, aderenta buna pe ud dar si pe uscat etc.)
Desigur o sa ai rezultate bune si cu Continental sau GoodYear.
 
Clasa premium:
– Michelin : 91W Energy Saver * cu caracteristici B A )) 70 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
– Michelin : 91V Energy Saver + cu caracteristici B A )) 70 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
– Continental : 91V sau H Premium Contact 5 cu caracteristici C A )) 71 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
– Goodyear: 91V sau H Efficientgrip cu caracteristici B A ) 68 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
Preturi: 500 – 600 lei/buc
Clasa medie:
– Dunlop: 91H sau V Bluresponse cu caracteristici B A ) 68 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
– Firestone: 91V SZ90 cu caracteristici E A )) 71 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
– Hankook 91H Ventus Prime2 cu caracteristici E A )) 69 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
– Bridgestone: 91V T001 cu caracteristici C B )) 71 (consum/aderenta la ud/zgomot/decibeli)
Preturi: 400 – 550 lei
Clasa buget:
– Dayton, Sava, Fulda, Barum, etc
Preturi pana in 300 lei
Mai sunt resapate, SH-uri, cele cu dot vechi cu preturi intre 50-150 lei
Anvelope cu caracteristici A A nu o sa gasesti – e anvelopa perfecta, un fel de sfantul graal .
 
daca ai buget, cam 1200 -1400 ia michellin. Testate in toata Romania de mine, toata Europa si pe vara si pe iarna. Foarte ok, singura neplacere e ca sunt dupa un anumit numar de km, cam galagioase. In rest destul de rezistente si foarte sigure inclusiv la viteze mari. Vezi pe emag sau anvelomag.ro, au preturi foarte bune.
 
@Bulk, ce părere ai de CrossClimate?
 
CrossClimate se face cu 94V cu indici C A ) 68 pe dimensiunea ta. Deci are o mica problema cu consumul.