ux390_728x90_iip

Responsabilitate socială, bilanțul 2010

Companiile trebuie să învețe să fie responsabile, nu doar pentru că „așa e bine”, ci pentru că așa e mai bine pentru ele. Implicarea în comunitate asigură dezvoltarea oricărei afaceri. Așa că, la rugămintea lui Dragoș Dehelean, particip iar la evenimentul anual legat de Responsabilitate Socială, bilanțul pentru 2010 și am răspuns la întrebările organizatorilor mai jos. Este a treia ediție a evenimentului.

1) Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 şi de ce?

Anul trecut am auzit de maximum 10 proiecte din zona CSR, chiar dacă sunt maniacul știrilor și urmăresc în general tot ce mișcă în zona de știri. Mi se pare nu puțin, ci minuscul, dacă ne gândim că avem totuși o economie cu mii de companii. Sunt greu de apreciat primii 3.
– Aș zice Cosmote, am auzit de cel puțin patru inițiative diferite, atât în privința copiilor și tinerilor, cât și pentru alte persoane cu nevoi speciale. Așa da! De altfel cei din telecom tind să fie mai activi în zona asta, probabil fiind și o cultură de grup. Atât Vodafone, cât și Orange au avut inițiativele și rapoartele lor CSR.
– Mi-a rămas în cap Petrom / Țara lui Andrei – chiar dacă Petrom contribuie din greu la poluarea de zi cu zi, măcar s-au gândit să facă ceva în legătură cu asta, nu să tacă mâlc… Este de apreciat.
– Am văzut un proiect excelent, Lets do it, România – știu că este prea puțin și eforturile lor au fost acoperite cu gunoi la loc în 2-3 săptămâni, dar inițiativa este de lăudat, de promovat. Trebuie făcut mai des și mai mult, alfel ne vom sufoca cu gunoaie.

Oferta speciala pentru telefoanele Xiaomi din oferta eMAG ->>

2) În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 aşteptărilor tale în privinţă implicării în societate?

– într-o foarte mică măsură. E drept că marile firme plătesc taxe foarte mari către stat, dar ar trebui să se gândească mai departe. Un buget de 5-10.000 de euro pentru CSR este doar de imagine, „dust in the wind”. Și oamenii remarcă asta…

– sunt mulți care se feresc să comunice ceea ce au făcut. Ideea exprimată de unii „dacă ai făcut bine nu trebuie să te lauzi” merge foarte bine la Biserică, la religie, nu în societate și în business. Dacă ai făcut un bine, laudă-te, așa află clienții și partenerii tăi și se simt atrași spre ofertele tale. Așa dai un exemplu bun mai departe.

3) Ce aşteptări ai de la companii în privinţă responsabilităţii sociale pentru 2011?

– mai multă implicare în evenimentele unde e clar că oamenii nu se pot descurca: vin acum inundațiile și așa mai departe. Comunități fără curent, fără apă – pentru o mega-companie ar fi un mizilic să le ajute. Chiar trebuie ajutate!
– mai multă atenție la ecologie / tehnologii / substanțe periculoase / poluare chimică etc. Avem nevoie de industrie și de vânzări, dar avem nevoie și de țara asta, alta nu avem.
– mai multă atenție pentru cei care nu se pot descurca singuri – copii, adulți, bătrâni. Prea mulți trăiesc pe stradă, n-au ce mânca, mor de frig. Sunt prea puține instituții comparat cu nevoile reale.

4) Ce eşti dispus să faci pentru a le stimula pe companii să fie mai responsabile în 2011?

– am spus de mai multe ori că sunt dispus să merg și să scriu despre orice inițiativă de acest gen. Am oferit promovare gratuită pe blog pentru toate campaniile reale, importante, la care am primit astfel de solicitări.

Sper într-un an mai activ din punctul de vedere CSR!

Citeste


Comenteaza!

Spune-ti parerea!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *