Nu, nu sunt un expert în SEO, dar am trecut și de stadiul de începător în domeniu și pot să trasez câteva iei privind tehnicile de optimizare SEO / SEM, motoare de căutare și Google, idei poate utile pentru cei care caută soluții. E o idee mai veche, dar există un motiv pentru care m-am hotărât să scriu acum.

Sunt unii băieți care cred că SEO înseamnă realizarea unui număr inifinit de subdomenii cu toate cuvintele cheie posibile, de la jocuri. domeniu. ro pînă la porno .domeniu .ro. Cu conținut zero, eventual preluat prin RSS. Sunt băieți care cred că spam-ul este o formă de SEO și sunt băieți care vând reclamă făcând asta. Sunt alți copii care cred că SEO înseamnă că site-ul să aibă multe pagini, pline de keywords, relevante la un text copy-paste dintr-o sursă relevantă. Sunt mulți care consideră asta o metodă SEO.

Tehnici de optimizare SEO

De asemenea, sunt foarte mulți bloggeri convinși că, dacă au instalat SEO Master, All-în-one-SEO și SEO Friendly Images, au un blog perfect optimizat.
Și acum să va povestesc din ceea ce am observat eu.

În primul rând Google aduce mai mult de jumătate din trafic pe majoritatea site-urilor, deci vorbim de motor de căutare. Restul-toți la un loc-aduc trafic de circa 1-5% din Google.

Optimizarea bazată pe Google funcționează, dar este teribil de periculoasă pe termen lung. Who knows. Să vedem rezultatele Google.

Google se comportă că un bătrân ranchiunos. Are toane. Ceea ce este clar și concis i se pare înșelător și ceea ce e neclar i se pare super-relevant. Cel mai vizitat post de pe acest site nici nu avea keywords, tags sau titlu optimizat pentru căutare. Era însă o poveste din viață reală, care interesează lumea și este în continuare citită. Cred că cele peste 20,000 de vizite pe acest articol se pot numi, SEO neintenționat. Dar este un model pentru ceea ce ar trebui să fie SEO.

Alte posturi din top sunt scrise din entuziasm. Sunt chestii care mi-au plăcut, nu care m-am prefăcut că îmi plac. Sunt chestii scrise natural, fără interes, chestii utile.

Mai sunt unii care cred în link exchange. No way. După 8 ani de net (în 2000 am avut primul site, go.ro ) va pot spune că backlinks, în România, este un mit. Sigur că te ajută, nu neg asta. Fiecare vizitator te ajută, mai ales dacă găsește motive să revină pe site-ul tău.

Dar am un site cu zero backlinks și PR4, am blogul cu sute de link-uri, PR4 și am un site de 4 ani, cu mii de link-uri și PR4. Habar n-am de unde chestia asta cu PR4.

În fine, pot spune cu mînă pe inimă că Trafic Tools și Google Trends sunt utile.

Mai cred că Google favorizează pe față domeniile scurte versus cele lungi. Google vede și favorizează un site mai ales atunci când are spre el multe link-uri cu descriere identică (gen Trafic.ro pe 20.000 de site-uri). Pentru blog, Google favorizează clar subiectele unde sunt multe comentarii.

Dar la fel de ușor poți să căzi din grațiile Google, fără să faci nimic (aparent). Am pățit-o de două ori. Spam de la roboți pe un site, articol despre spam pe un alt site, și a fost destul că să le desființeze definitiv, nu și-au mai revenit. De aceea sunt și paranoic cu spam-ul.

Cam atât pentru azi, dar promit să revin pe temă SEO. Și aștept comentarii 🙂