Am fost ieri la cursul de conducere defensivă de la Academia Titi Aur. Este un curs la care orice companie ar trebui să-și trimită angajații cărora le oferă mașini. Este un cadou pe care să-l oferiți celor pasionați de condus. Dacă toți șoferii ar trece pe la ATA înainte de a ieși pe stradă, am avea mult mai puține incidente și accidente rutiere.
Câteva sfaturi pentru șoferi
– întâi de toate, singura soluție pentru a reduce numărul de accidente este reducerea vitezei;
– minutele câștigate mergând agresiv se pot pierde la fel de repede dacă în față e traficul blocat sau opriți la benzinărie;
– diferența dintre accident și o călătorie sigură o fac fracțiunile de secundă. Atenția șoferului, cât de odihnit este, cât de distras de diversele lucruri din mașină, inclusiv pasagerii;
– un obiect ne-ancorat din mașină poate accelera la 5G dacă impactul frontal survine la 40km/h, un pix poate fi periculos;
– observi că mașina din față a frânat în 0.75 secunde și îți trebuie alte 0.75 secunde pînă frânezi și tu. Ai nevoie de minim 2 secunde pentru a evita un impact;
– mașinile cu faza scurtă aprinsă sunt observate cu 3 secunde mai repede;
– înainte de a pleca la drum, trebuie să verifici măcar sumar starea mașinii. Să pregătești suficient timp pentru a ajunge, nu să concurezi cu tine;
– cu cât ești mai obosit, iei medicament sau bei, cu atât timpul de reacție scade și șansele de accident cresc;
– nimeni nu pleacă la drum convins că va face accident, dar ele totuși se întâmplă;
– frâna de motor trebuie folosită tot timpul, în special pe ploaie, zăpadă;
Am dat din noul testul pentru permis alături de cei de la ATA și am luat doar 20 de puncte, practic, mai trebuie să-mi reactualizez informațiile și credeți-mă că o s-o fac. Am aflat mai multe despre poziția corectă la volan și conduita în trafic pentru a evita evenimentele-surpriză. Mi-a plăcut evident partea practică, am făcut diferența dintre mașina cu ABS și cea fără, condus cu mașina care supra-virează. Am mai fost la ATA și am făcut simulatorul de accident, cel în care se răstoarnă mașina și am aflat despre controlul mașinii atunci când intră în acvaplanare. Mi-a plăcut că aveau și cursuri pentru șoferi de TIR, de cisterne, de remorci și sigur o să merg înapoi pentru cursul de offroad.
Acest curs l-am facut in 2012, iar concluzia mea este: ar trebui introdus OBLIGATORIU conducatorilor cu varste 18-25 ani ca si inlocuire proba practica.
In unele state din U.E. toti cei care urmeaza aceste cursuri de conducere preventiva, dupa terminarea cursurilor beneficiaza de reducere la polita de asigurare. Binenteles ca aceste cursuri se platesc separat.
 
Așa ar trebui să fie, contra-cost, dar să obții și ceva după. Oricum câștigi destule informații să eviți accidentele,
 
Cel de off-road cred ca va fi cel putin la fel de interesant.Nu e suficient sa ai un SUV, trebuie sa stii si cum sa abordezi anumite zone.Dar puteai sa dai mai multe detalii si sa nu fii asa retinut. 😉
 
Mă gândeam că ar fi trebuit să notez toate ideile, probabil multe mi-au și zburat din cap 🙂