Huawei organizează zilele astea evenimentul Better World Summit 2020 în cadrul căruia specialiștii în tehnologie și telecomunicații discută despre soluții prin care tehnologia va oferi o viață mai bună pe viitor. Este un eveniment online care are loc în intervalul 27-30 iulie. Am urmărit câteva dintre prezentări și revin cu informații interesante către voi.
Timp de patru zile urmăresc dezbateri și prezentări, alături de reprezentanți globali ai operatorilor, instituțiilor de reglementare telecom și analiști, în jurul temelor foarte importante în actualul context. Despre 5G, Internet of Things (IoT), automatizări și toate provocările industriei telecom.
Despre accesul liber la servicii pentru toată lumea
Am urmărit astăzi prezentarea keynote, dar și prezentările despre combaterea pandemiei Covid-19, noua economie digitală care intră într-o fază de accelerare din cauza pandemiei. Specialiștii au vorbit nu doar despre tehnologie, dar și despre necesitatea unor standarde globale în privința 5G. Eu vreau să vă povestesc despre accesul liber la servicii de comunicații pentru toată lumea, mai precis anularea diferențelor dintre zonele rurale și urbane în privința serviciilor de telefonie și internet.
Indiferent de locația în care te afli, ai dreptul să ai conectivitate, mai întâi pentru educație, dar și pentru divertisment. Operatorii telecom trebuie să lucreze continuu pentru a oferi acoperire cât mai bună a serviciilor mobile. Telefonul nu mai este doar pentru comunicare, dar și un element important al vieții de zi cu zi. Acolo citești știrile, acolo urmărești ce fac cei dragi și așa mai departe. Iar utilizatorii din zonele rurale au nevoie și de terminale, dar și de servicii accesibile, care să răspundă nevoilor lor.
Utilizatorii trebuie să știe câte date consumă efectuând diverse activități, de exemplu să asculți muzică în format digital sau să vezi filme pe telefon. Trebuie să știe cât consumă asta din abonamentul lor și cât costă dacă depășesc ceea ce au inclus. În zonele rurale telefonul devine și o metodă de a transfera rapid bani, neavând toți servicii bancare online sau bancomate în apropiere.
Prezentarea a fost ținută de un specialist MTN, un operator telecom din Africa de Sud. Ei au reușit să crească prin servicii inovatoare, nu doar dezvoltarea rețelei de telefonie, dar mai ales produse speciale, acoperind în special zonele rurale și nevoile consumatorilor din aceste regiuni. Serviciile digitale de tip fintech au permis MTN să crească mai rapid decât competiția tradițională care se baza strict pe servcii de voce și date mobile.
Ei permit acum utilizatorilor să își trimită bani direct de pe telefon, un serviciu foarte util în contextul pandemiei și care se realizează fără comisioane mari. Acest lucru le-a atras milioane de noi utilizatori.
MTN a explicat că în contextul pandemiei au luat imediat măsuri pentru a-și proteja angajații și clienții. S-a trecut rapid la lucrul de acasă, s-au implementat soluții digitale de comunicare și colaborare online. S-a investit în rețea pentru a crește capactitatea și stabilitatea comunicațiilor.
S-au introdus măsuri pentru a susține clienții care au rămas fără serviciu sau care nu pot achita acum facturile. De asemenea, au trimis mesaje SMS cu informații, au oferit clienților posibilitatea de a comunica gratuit prin SMS , pachete de date mobile gratuite pentru școli și spitale. Transferurile de bani au fost fără comision din cauza pandemiei.
Conferința continuă și zilele următoare, am să urmăresc exemple similare și revin cu informații pe tema asta cât de curând.