După ce am decis că vom merge totuși în vacanță în Franța, am căutat online cele mai bune variante. Este adevărat, se pot găsi faorte multe oferte bune, dar puteți lua și țeapă, așa că trebuie să aveți mare grijă. La cazare și bilete de avion nu am avut probleme.

0011

Cazarea online

Pentru vacanța asta am folosit două servicii de rezervare online, pentru că am stat în două zone diferite. Primele zile le-am petrecut spre nordul Normandiei, la Honfleur. Apoi am coborât înspre sud pentru că vroiam să vizităm Mount Saint Michel.

Pentru Honfleur, am făcut rezervare prin book-cheap.com pentru La Closerie de Honfleur, un hotel de trei stele, cu 130 de euro pe noapte un apartament de 4 persoane cu două camere, baie și bucătărie. Hotelul de trei stele la ei ar fi ultra-premium la noi, era micuț, cu o curte verte cu bănci pentru picnic, piscină încălzită, SPA, saună, hammam și multe altele. Apartamentul foarte mare, paturi comode, bucătărie mare, frigider, cuptor, tot ce vrei.

Din Honfleur am pornit spre nord și am vizitat Etretat, un loc în care cu siguranță vom reveni. Sunt mai multe plaje mărginite de stânci în care apa mării a realizat găuri, peșteri și diverse formațiuni stâncoase. E superb văzut de sus și am prins acolo apusul, a fost excelent.

Am vizitat și spre sud, zona Trouville, un oraș cu plajă, cu căsuțe dar și palate pe malul mării. Am prins refluxul și era vreun kilometru de plajă liberă de unde s-a retras marea, cu raci, scoici și toate cele.

Pentru zilele petrecute mai spre sudul Normandiei, am folosit Airbnb. Am ales orașul Saint Lo, pentru că era exact în centrul zonei de vizitat, aveam distanțe egale spre obiectivele noastre și apoi era mult mai ieftin, nefiind la fel de turistic ca zona Saint Malo / Mount Saint Michel sau alte regiuni.

Nu am ales deloc să stăm în centru sau aproape de obiective turistice. Am stat la marginea orașului, într-o casă cu o curte imensă, copaci înalți, hamac, masă de pingpong, loc pentru jucat fotbal, tenis și altele. Oamenii aveau doi câini și zece pisici, s-au jucat copiii non-stop.

Când faci rezervări online pentru cazare trebuie să fii atent la următoarele aspecte: localizarea și drumul, să nu ajungi pe drum de pământ, dar nici prea aproape de autostradă, să fie spațios, dar să nu aibă vreo taxă ascunsă. Unii trec cu steluță taxa de curățenie sau „depozit de securitate”, care se poate nimeri să fie 200-300 de euro. Am evitat asta și nu am plătit nimic. Apoi, neapărat, vedeți ce review-uri au gazdele. Dacă sunt oameni binevoitori sau certăreți. Dacă este curat sau nu. Dacă au toate dotările.

Bilete de avion online

În ultimii doi ani am plecat mai mult cu companiile low-cost. Blue Air, WizzAir, Ryanair, Air Berlin și altele asemenea. Știu, sunt niște riscuri mai mari. Dar orice plecare presupune riscuri:
– dacă e un atentat în orașul pe care îl vizitezi?
– dacă faci accident cu autobuzul, mașina, taxi?
– dacă la hotel are loc o scurgere de gaze?
– dacă apare un nebun pe stradă?

Dacă te gândești la toate aspectele, nu mai pleci din casă.

Nu am întâlnit mari probleme la niciuna dintre companiile low-cost. Avioanele sunt ok, curate, piloții au fost buni, nu ne-a dus niciunul să lovească pista la aterizare cum se întâmplă la companiile „cu renume”. Lipsa unei mese gratuite la bord este un moft, oricum meniurile sunt varză cu mici excepții. Mi-a fost foame în Blue Air, am luat cu 5 euro o salată Eisberg.

Nu am urmărit toate promoțiile low-cost. Am căutat biletele cu aproape 6 luni înainte, iar pentru Franța plecarea a fost cu Wizz, pentru că ajunge la 8 dimineața la Beauvais. Să prindem o zi în plus. Întoarcerea era aiurea, așa că la întors am venit cu Blue Air, care pleacă la 19-00 din Beauvais. Am mai prins câteva ore, timp în care am vizitat un festival medieval la un „chateau”.

Biletele de avion au costat cam 100 de euro pentru 4 persoane, am luat bagaj standard de mână. La WizzAir, unde dimensiunile erau mici (42x32x25cm) nu am avut nicio problemă, dar la Blue Air, unde scrie că ai voie gratuit bagaj mare (55 cm x 40 cm x 20 cm) unul dintre bagaje li s-a părut prea mare. De fapt, probabil e vorba de diferența de 5 centimetri dintre cele două sisteme (25 cm la Wizz, 20 la Blue Air). Am scos din geantă o parte din bagaje, tot nu încăpea fix, avea 1 centimetru peste rama de metal de la Blue Air. Dar au fost totuși înțelegători. Altădată la WizzAir a trebuit să arunc o geantă, altă prostie, deși plătisem pentru bagaj mare, am uitat să adaug că am și geanta gratuită. Nu e pe bilet, nu există geantă gratuită. Am golit-o și am aruncat un rucsac mai vechi, era să pierd ceva, dar oamenii l-au găsit și mi-au adus înapoi. Fair-play totuși.

Apreciez dacă aveți povești similare și mai ales sfaturi utile legate de rezervări online la cazare sau bilete de avion.