Instrumente SEO pentru toți utilizatorii, începători sau avansați – un ghid scris special pentru voi.

Industria SEO a crescut enorm. În timp, s-au diversificat și numărul softurilor folosite. Intenția mea astăzi este să vă arăt instrumente SEO folosite în procesul de optimizare SEO. Dacă sunteți pasionați de SEO și vreți să creșteți traficul organic, atunci trebuie să folosiți măcar o parte dintre instrumentele SEO potrivite.

Un guest-post scris de Marian Tibrea, de la ComerțPeNet.

(!) Video review A20e - apasă play 😉

instrumente SEO

Știți care e partea cea mai bună? Multe dintre softurile SEO sunt gratis. Chiar și cele cu bani tot îți permit o perioadă de folosire de cel puțin 7 zile.
Așadar, hai să vă prezint prima categorie de softuri SEO.

1. Instrumente SEO folosite pentru identificare termenilor de căutare potriviți

Acestea sunt utilizate în special atunci când lansați un site. Aveți nevoie de cuvintele cheie potrivite. Probabil, cei aflați la început de drum se întrabă des: ce cuvinte cheie aș putea să găsesc pentru site-ul meu? Care sunt termenii de căutare pe care să îi folosesc? Însă, acești termeni de căutare nu îi poți găsi oricum. Doar cu ajutorul softurilor SEO potrivite vei reuși să găsești termenii de căutare potriviți.

Cum începe totuși acest proces de recoltare a termenilor de căutare? Poți pleca de la un singur cuvânt generalist. Programul îți va oferi un număr de sugestii. După ce ai lansat proaspăt un site, te interesează termenii de căutare long tail. Aceștia sunt foarte puțini competitivi.

Uite o listă cu cele mai populare instrumente SEO care te ajută cu diverse sugestii:
• Wordtracker – https://app.wordtracker.com/
Wordtracker este un instrument prin care poți găsi idei de cuvinte cheie. Are mult avantaje în comparație cu Keyword Planner de la Google.

• Ubersuggest – https://ubersuggest.io/

Un program care îți oferă sugestii foarte simple este Ubersuggest. De multe, acest soft m-a ajutat să găsesc termenii de căutare pe care îi voiam.

• KeywordTool – http://keywordtool.io/

O alternativă bună este KeywordTool. Acesta îți pune la dispoziție sugestii pentru Google și chiar pentru YouTube.

• LSI Graph – http://lsigraph.com/

Acest site îți poate oferi anumite idei de cuvinte cheie care sunt apropiate ca înțeles. Cu toții am invătat la orele de limba română despre sinonime. Ei, aceste programe online îți poate recomanda sinonime pe care le poți ulterior implementa pentru site-ul tău.

2. Instrumente SEO folosite pentru a măsura parametrii cuvintelor cheie

Nu e suficient doar să găsești un cuvânt cheie. E necesar să îi măsori indicii cu atenție. Cei mai importanți indici ai unui cuvânt cheie sunt:

• volumul de căutări – E normal să urmărești termenii care conțin un volum mai mare de căutări. Doar în aceste condiții vei aduce mai mult trafic.
Principala unealtă folosită aici este Keyword Planner. Îți este pusă la dispoziție de către Google.
Când alegi un cuvânt cheie, te uiți întâi la volumul de căutări.

• gradul de dificultate – Pentru unele cuvinte cheie e mai dificil să ajungi în top. Se întâmplă asta datorită faptului că de fiecare dată concurezi cu alte site-uri. Evident, trebuie să îți ofer și câteva instrumente SEO care măsoară gradul de dificultate.

• Keyword Explorer Moz – https://moz.com/explorer

Personal, trebuie să recunosc, Keyword Explorer este unealta mea preferată. O accesez mereu atunci când doresc să găsesc dificultatea unui termen de căutare.
Dificultatea este măsurata pe o scară de la 1 la 100. Un nivel mare de dificultate va semnala prezența în clasament a unor site-uri foarte bine optimizate.
E extrem de greu să ajungi în top în astfel de condiții.

• Keyword Revealer

Acest soft este similar cu Keyword Explorer. Am folosit o perioadă și acest soft pentru a identifica nivelul de dificultate a termenilor de căutare.

• SemRush Keyword Difficulty – https://www.semrush.com/info/kdt
Folosind SemRush poți vedea parametrii precum:
– numărul de rezultate
-CPC
Sunt o mulțime de detalii și informații pe care le poți afla folosind SEMRush.

3. Instrumente SEO utilizate pentru a măsura scorul optimizării interne

Totul merge mai departe în optimizarea SEO. După ce ai găsit cuvântul cheie, ai construit conținutul potrivit, e momentul să realizezi optimizarea internă.
Cu siguranță, dacă ai studiat domeniul ai aflat ce reprezintă optimizarea SEO on page. Aceste softuri te pot ajuta după ce ai finalizat de optimizat respectiva pagină.

• Yoast SEO – https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/

Un instrument care poate fi folosit direct în WordPress este Yoast SEO. Vestea bună este că acestea functionează ca un checklist. Efectiv, verifică majoritatea condițiilor de optimizare internă pe care trebuie să le indeplinească pagina ta. Dacă ai omis unele etape ale optimizării SEO, Yoast te va înștiința.

• Squirrly SEO – https://www.squirrly.co/

Vorbesc aici tot de un plugin pentru WordPress. În comparație cu Yoast SEO, Squirrly măsoară pe o scară de la 1 la 100 calitatea optimizării unei pagini. Îți sugerează ce poți imbunătăti pentru a crește calitatea optimizării paginii tale.

4. Instrumente SEO folosite în procesul de acumulare a link-urilor

Poți avea un conținut genial. Oricât ar fi de bun, nu poți face nimic fără link-uri externe. Ai nevoie de link-uri externe contextuale pentru site-ul tău.
În orice proces SEO intri, sunt necesare mecanismele potrivite. Aici, îți stau la dispoziție o sumedenie de softuri profesionale. Acestea îți dezvăluie care sunt link-urile care trimit către o anumită pagină.

• Monitor Backlinks – https://monitorbacklinks.com/

Îți pot spune că am încercat și eu acest soft pentru 30 de zile. Este foarte precis. Primești notificări atunci când un link este pus către site-ul tău. Se precizează faptul că link-urile sunt dofollow sau nofollow. Astfel, primești o serie de indici și parametrii care contează mult pentru site-ul tău. Testează gratuit pentru 30 de zile acest program. Avantajul este că este mai ieftin în comparație cu celălate servicii.

• Open Site Explorer – https://moz.com/researchtools/ose/

Este foarte la îndemână Open Site Explorer. Îți vorbesc aici de un serviciu lansat de compania Moz. Recomand Open Site Explorer tuturor celor care vor să construiască link-uri la modul cel mai serios. Poți folosi acest gen de softuri pentru a spiona competiția. Principalele facilități oferite de Open Site Explorer:
– numărul de link-uri
– pagina de la care primești link
– top pages

Vrei să afli care sunt cele mai puternice pagini ale acelui domeniu? Apasă în stânga sus pe ”top pages”. Ulterior, unealtă îți va afișa un clasament cu cele mai puternici pagini ale site-ului respectiv. De asemenea, există o setare prin care poți vedea doar link-urile dofollow. Știm cu toții că aceste link-uri afectează autoritatea site-ului tău.

• Majestic SEO –

Îți sugerezi să încerci Majestic SEO. E un site care îți oferă informații precum:
– diversitatea textului ancoră
Vei vedea un grafic cu textul ancoră al link-urilor. Sub fiecare text ancoră, se ascunde un link.
– numărul de link-uri
– domeniile care link-uiesc către tine

5. Instrumente SEO pentru monitorizarea poziţiei paginii tale în clasamentul motoarelor de căutare
Are sens să folosești aceste unelte după ce ai acumulat câteva link-uri importante. Aceste unelte se mai numesc ”rank tracker”. Prin prisma acestor instrumente, poți afla care este poziția ta în clasamentul motoarelor de căutare. Atenție, această poziție se poate afla doar în funcție de un anumit cuvânt cheie.

• Squirrly SEO

Se pare că acest plugin are multiple funcții. Prin intermediul lui, monitorizezi poziția paginilor tale în rezultatele de căutare. E suficient să apeși pe ”See Your Rank On Google” și vei afla poziția paginilor tale în clasament. În acest moment, pentru cuvântul cheie ”avantajele internetului” ocup poziția 13.
Știi ce e interesant la Squrrly SEO? Nu trebuie să verifici topul de 10 ori pentru fiecare cuvânt cheie. Atunci, când consulți top-ul, vei afla poziția pentru toate cuvintele cheie pe care le urmăresti. Singură condiție este să înserezi acel termen de căutare în căsuta care apare în dreapta înainte să postezi pagina.

• Link Assistant – https://www.link-assistant.com/

Aici este o un program pe care îl poți descărca în PC. Ulterior, va trebui să îl instalezi în propriul tău calculator. Sunt sigur că fără uneltele potrivite, va fi imposibil să obții rezultatele pe care le dorești. Internetul este plin de softuri SEO și programe online pe care le poți încerca. Însă, înainte de asta, tu trebuie să știi cum te poate ajuta aceea unealtă online. Înainte de a lansa blogul, ai nevoie de o analiză a cuvintelor cheie. Aceste cuvinte nu pot fi pur și simplu ghicite. Analizarea acestora trebuie efectuată cu atenție.
În încheiere, doresc să te întreb care sunt principalele instrumente SEO pe care le folosești?
Ai vreo unealtă favorită? Aștept răspunsul tău într-un comentariu mai jos.

Test scris de Marian Tibrea, de la ComerțPeNet.

Guest Post

Guestpost-urile sunt articole pe care un blogger care deține propriul blog le acceptă de la prieteni, cunoscuți, specialiști, oameni dinindustrie.

Aceștia creează o postare unică și originală pe un subiect interesant și pot sau nu menționa articole sau opinii ale autorului.

Publicarea de guestpost-uri poate contribui la creșterea gradului de conștientizare a mărcii cu un public diferit și la generarea unui nou trafic pe site.

Bloggerii sunt interesați să publice conținuturi de înaltă calitate pe blogurile pe care le pot utiliza pentru a atrage noi cititori, precum și pentru a-și împărtăși audiența actuală.

Acest lucru face ca blogging-ul clienților să aibă o soluție câștigătoare pentru ambii proprietari de site-uri, care doresc să se poziționeze mai bine în motoarele de căutare (și care au nevoie de legături pentru a face acest lucru) și bloggeri care sunt interesați să atragă mai mulți cititori pe blogul lor.
Guest Post