Klout, un instrument analytics pentru social media, controversat și la fel de precis precum Zelist (adică pentru necunoscători complet pe lângă subiect), a fost cumpărat pe 200 de milioane de dolari, un nou succes al industriei social media. Se discuta despre asta și se stabilise o valoare inițială de 100 de milioane de dolari, dar fondatorii companiei au reușit să obțină mai mult. Dacă se tot discută despre o nouă bulă a Internetului, achiziția Klout demonstrează tocmai asta. Se fac achiziții doar pentru că interesul pentru social media e mare, fără interes pentru rezultate concrete, corectitudine, relevanță. Doar se bifează chestii pe listă.

logo-klout

Klout integrează informații care sunt publice și vizibile oricui din profilele social media ale utilizatorilor. Pe scurt adună numărul de prieteni, followers și fani, iar pe baza unor algoritmi calculează popularitatea sau ne-popularitatea unui utilizator. Klout oferă informații mai precise decât Zelist privind piața locală (deși ar trebui să fie invers), dar Klout este mai greu de manipulat decât o firmă din România. Pe de altă parte, contul Klout este și el ușor de influențat prin editarea profilului și adăugarea unor rețele sociale suplimentare și imposibilitatea de a cunoaște dacă datele sunt reale sau nu. Adăugând pînă la 15 conturi de social media poți obține scoruri mai mari decât restul utilizatorilor și să fii printre cei mai influenți pe Klout. Doar pentru că ceilalți utilizatori nu și-au completat toate aceste rețele. Dar, din fericire, nimănui nu-i pasă de asta. Cei de la Zelist știu foarte bine cine sunt cei mai populari bloggeri, cei mai importanți influenceri. Dar continuă să se poarte ca și cum ei n-ar exista și n-ar conta, ci doar cei promovați de ei ar fi importanți. Ei bine, din fericire, nimănui nu-i pasă de asta.

Pe piața occidentală Klout e important din alt punct de vedere. Companiile și agențiile caută constant oameni activi în social media pe care să-i implice în campanii de promovare a produselor și serviciilor lor. Dacă la noi piața e transparentă și oamenii sunt cunoscuți, în US sau UK ar fi mult mai greu. Populație mare, răspândire geografică, distanțe mari. Atunci oamenii folosesc Klout pentru a mobiliza utilizatorii activi (perks) și pentru a-i descoperi pe cei mai eficienți în diverse campanii.

Dar “saltul” de la 100 de milioane de dolari la 200 de milioane arată două chestii că unii vroiau cu orice preț achiziția și nu și-au permis să plece de la masă lăsându-i pe fondatori cu buza umflată (apropo, e vorba de aceeași firmă care a acceptat să cumpere la preț dublu, nu era o competiție sau licitație). Și doi, faptul că există bani în piață și că se vor face în continuare achiziții de acest fel.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!