În afaceri, că și în viață, e esențial să existe relații bazate pe încredere. Acest ingredient stă la bază colaborărilor solide și longevive, care aduc beneficii și sunt profitabile pentru toate părțile implicate. Însă uneori socoteală de la birou nu se potrivește cu cea din târg, iar muncă de detectiv este de-a dreptul istovitoare. Colegii de la risco.ro vă explică cum găsiți dacă firmele partenere sunt de încredere.

Și totusi… am putea spune că precauția este mamă învățăturii. Nimănui nu îi place să piardă când vine vorba de business. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, clienții sunt cei care verifică firmele cu care colaborează, care cer mai multe informații și care acționează cu mai multă precauție. Însă cine a spus că această regulă nu este valabilă și pentru companii?

Sunt foarte multe cazuri în care firmele se confruntă cu clienți care nu plătesc la timp, care au procese în instanță sau care prezintă risc de insolvență. Foarte multe firme întârzie plată facturilor, iar companiile care le emit au numai de pierdut.

Acestea fiind spuse, putem susține că este perfect normal să știi în orice moment cu cine lucrezi. Ai foarte mulți clienți, parteneri de afaceri sau furnizori și vrei să ai relații bazate pe încredere? Nu caută răspunsuri la alte persoane!

Să creezi o relație bazată pe încredere este foarte greu. Ambele părți pot plecă de la supoziția că, mai devreme sau mai târziu, încrederea poate fi trădată. În business, că și în viață personală, încrederea se pierde într-un ritm mult mai alert decât ritmul în care este câștigată.

Încrederea are nevoie de timp, trebuie să fie consolidată și întotdeauna căutăm dovezi care să confirme loialitatea partenerilor, fie că este vorba de business, fie că este vorba de viață personală.

Și cu toate acestea, succesul oricărui parteneriat depinde în totalitate de încredere. Nevoia de a creă parteneriate solide se manifestă pe diverse căi. Din păcate, de cele mai multe ori alegem calea cea mai ușoară: aceea de a-i întreba pe ceilalți ce informații dețin despre potențialii colaboratori. Cerem recomandări, ezităm să luăm decizii într-un timp foarte scurt, analizăm prea mult unele acțiuni și de cele mai multe ori ne este teamă să facem un pas în față. Ezitarea este la ea acasă în repetate rânduri, iar odată cu ea vin și foarte multe rezultate negative, printre care se număra, în primul rând, lipsă progresului.

Și totuși, cum facem cu încrederea? Află ce poți face în articolul risco ->>

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, 10 ani doar blogger, iar ultimii 16 ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt doar pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!