Oppo, care nu a mai ieșit pe piața internațională cu modele de top, a reușit în schimb să depășească Huawei pe piața din China, devenind numărul unu. Oppo începuse foarte bine, cu modele diferite de competiție, cu inovații (2014). Apoi au schimbat cursul și s-au orientat doar spre piața internă.

Huawei sau Xiaomi au schimbat cursul acum câțiva ani, orientându-se spre piața globală. La fel și Lenovo, care a preluat și Motorola, la fel și alte companii. Dar se pare că Oppo a luat direcția inversă și s-a concentrat pe piața internă, devenit în 2016 lider.

Au vândut în China 78.4 milioane de terminale, peste cele 76 milioane de unitpți vândute de Huawei. Deja Xiaomi coboară pe locul cinci, cu 41.5 milioane de terminale. Apple a reușit să vândă în China 44.9 milioane de terminale iPhone, iar producătorul nou, Vivo, a reușit să vândă 69,2 milioane de telefoane.

Oppo a crescut cu 122% comparat cu cu anul anterior, cea mai bună evoluție. Apple și Xiami pierd teren, iar Vivo a crescut cu 100%. Huawei a mers bine, creșterea fiind de 22% comparat cu vânzările din 2015.

Analiștii notează de asemenea că Oppo și Vivo au același proprietar, compania chineză BBK. Asta înseamnă că au găsit o rețetă foarte bună pentru ceea ce doresc cumpărătorii din China, pe care au aplicat-o la ambele companii. Dotări bune, dar preț mic, campanii de reduceri și oferte offline, campanii de publicitate. Colaborează foarte bine cu retailerii probabil, care au promovat tot modelele lor.

Probabil acum vor face și ei pasul spre piețele internaționale, din câte știu Vivo sunt pe piața din SUA, iar modelele Oppo pot fi comandate, dar nu prea ai service, garanție, suport. Le trimiți înapoi dacă se strică. Dar vreau să zic că în 2-3 ani putem vedea un brand complet necunoscut ca fiind în topul marilor producători globali. Mă așteptam la Lenovo să fie mai sus în clasament, dar probabil raportează diferit vânzările Moto și Lenovo.