Programatorii Facebook au găsit soluția anti-AdBlock, vor transforma codul pentru reclame în HTML similar celui care intră în structura site-ului. Spun că filtrele AdBlock nu vor putea face diferența între reclamă și site-ul în sine.

dreamstime_s_60893726-compressor

Credit foto: © Cacrov | Dreamstime.com – AdBlock

Vestea este proastă pentru toată lumea, pentru că anunțurile Facebook sunt publice, iar alți proprietari de site-uri vor încerca să urmeze exemplul. Deja am observat pe anumite site-uri de publicații că reclamele reapar după ce le blochezi, probabil au ceva scripturi dinamice care se tot schimbă.

Revoluția adusă de AdBlock – posibilitatea de a vedea conținutul fără reclame – dăunează proprietarilor de site-uri, care au venituri tot mai mici din publicitate și nu își pot finanța eficient afacerile. Utilizatorii vor conținut, dar fără să plătească și acum fără să vadă reclamele. Din păcate, există puține soluții concrete la această dilemă. Probabil cea mai bună soluție rămâne oferirea de conținut de calitate bună, cu minim de reclame.

Cei de la Facebook au spus că vor păstra opțiunile prin care utilizatorul poate bloca anumite reclame, pe care le consideră enervante. De altfel recomandă setarea preferințelor pentru reclame, aici.

Conform studiilor recente, peste 200 de milioane de utilizatori folosesc aplicații de tip ad-block. Cei interogați au răspuns că vor să scape de reclamele invazice (69%), de reclame care le încetinesc accesul la site-uri (58%) sau de reclame cu riscuri de securitate IT (56%). Programatorii Facebook spun că reclamele de pe cel mai mare site de socializare nu vor fi nici invazive, nici nu vor bloca accesul la conținut, iar riscurile de securitate sunt zero.

Facebook a explicat că trăiește din reclame, iar utilizatorii care vor să aibă acces la conținut trebuie să vadă aceste reclame.
Cei de la Facebook spun că nu vor încerca deocamdată să depășească ad-block-erele de pe smartphone-uri și tablete, doar cu aplicațiile desktop au problemă.