Rezulatele financiare ale grupului arată rezultate în creștere atât pentru zona fixă,Telekom Romania Communications, ex-Romtelecom, cât și pentru zona mobilă, Telekom Romania Mobile Communications, altfel spus fostul Cosmote. Cred că pe zona fixă este prima creștere raportată în ultimii ani.

dreamstime_s_70140503

Sursa foto: © Radub85 | Dreamstime.com – Telekom

Rezultate pe zona fixă

Rezultatele financiare pentru T3 2016 (iulie-septembrie) raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o creștere a veniturilor și a EBITDA, precum și de evoluția constantă a ofertelor convergente fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015. Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro față de 23,9 milioane euro în T3 2015, mai mare cu 23,4%.

Oficialii citează drept cauză un control strict al costurilor și evoluția bună a segmentului wholesale și a proiectului Ro-NET.
Operatorul a raportat 338.232 de clienți pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai mulți față de T3 2015. De asemenea, au anunțat creșterea cu 2,1% a bazei de clienți de servicii TV, la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% față de T3 2015. Pe zona de Internet, serviciile FTTx au o acoperire de aproape două milioane de gospodării, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clienții care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet și de servicii de televiziune interactivă (IPTV).

Numărul abonaților de Internet broadband (atât de pe segmentul fix, cât și de pe cel mobil) a rămas relativ stabil în T3 2016 versus T2 2016, atingând 1,188 milioane față de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scăzut uşor (-1%) comparativ cu perioada similară a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au fost 2,165 milioane. În ciuda evoluției veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixă s-au redus cu 13% în T3 2016.

Rezultate pe zona mobilă

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 112,1 milioane euro în T3 2016, în creştere cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 3,5%, la 77,3 milioane de euro, în T3 2016. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în T3 2016 cu 3,4%, la 5,5 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 2,4% faţă de T3 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom. ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 0,3% în T3 2016, faţă de T3 2015.