Rezultatele financiare Telekom Romania arată semnale pozitive, creșterea continuă pe mai multe segmente, chiar dacă vocea fixă continuă să rămână pe trendul negativ. Cifrele sunt pentru trimestrul al doilea din 2016, perioada mai-iulie.

dreamstime_s_41145427-compressor
Credit foto: © Aleksej Penkov | Dreamstime.com – Telekom

Interesul mai scăzut pentru serviciile mobile este parțial compensat de preferința clienților pentru servicii integrate. S-au adunat 310.314 clienți pentru oferta MagentaONE, pentru servicii convergente fix-mobil. Numărul clienților serviciilor TV a crescut cu 2,8%, la 1.461 milioane, iar veniturile Telekom Romania Communications au fost de 149.5 milioane de euro. Scăderea este de numai 0,7% comparat cu T2 din 2015. Abonații serviciilor de Internet broadband (atât fix, cât și mobil) au scăzut cu 1,2% în T2 2016 față de T2 2015, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeași perioadă.

Numărul utilizatorilor de voce (fixă și mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, pe fondul evoluției pozitive a segmentului mobil, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendința descrescătoare, cu o reducere de 6,9% în T2 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeşi perioadă.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro în T2 2016, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 2,6%, la 76,0 milioane de euro în T2 2016.

Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în T2 2016 cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 5% faţă de T2 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și a sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 1,7% în T2 2016.