Telekom Romania a anunțat rezultatele pentru primele trei luni din 2016, conform raportului grupului, creșterea continuă pe mobile și televiziune, iar pe voce fixă continuă scăderea.

TELEKOM-Romania

Zona de servicii fixe

Telekom Romania Communications a raportat o scădere a veniturilor, dar există o tendință pozitivă pe segmentele-cheie precum serviciile integrate fix-mobil, respectiv TV. În T1 2016 veniturile au fost de 137,1 milioane euro, cu 7,8% sub nivelul din T1 2015. ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T1 2016 a fost de 20,5 milioane euro, cu 37,5% sub nivelul din T1 2015.

(!) Cel mai ieftin smartphone decent la review (!) Apasă play 😉

Operatorul a înregistrat însă 270.000 de clienți MagentaONE pentru serviciile integrate fix-mobil, cu 62.000 mai mulți comparativ cu finalul anului 2015. Această creștere a generat venituri mai mari pentru serviciile mobile cu 83% în T1 2016 versus T1 2015.

Pe segmentul TV, baza de clienți a crescut cu 2,5% în T1 2016 comparativ cu T1 2015, până la 1,449 milioane, în timp ce veniturile aferente acestuia s-au menținut relativ stabile, cu o scădere de 1% în T1 2016 vs. T1 2015. Veniturile generate de abonamentele IPTV au avut cea mai mare rată de creștere în comparație cu alte tehnologii TV în T1 2016 vs. T1 2015.

Numărul abonaților de Internet broadband a scăzut în T1 2016 cu 1,8% la 1,195 milioane comparativ cu aceeași perioadă a anului 2015, iar veniturile au scăzut cu 4% de la un an la altul. Veniturile de pe segmentul wholesale al Telekom Romania Communications au crescut în T1 2016 cu 2,1% comparativ cu T1 2015.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a crescut cu 1% în T1 2016 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 4,827 milioane.

Servicii mobile

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 113 milioane euro în T1 2016, reprezentând o creștere cu 9,5% față de primul trimestru al anului 2015. Veniturile din servicii aferente primului trimestru al anului au fost de 77,1 milioane euro, în scădere cu 1,9% față de T1 2015.

Baza de clienți ai serviciilor de broadband mobil a crescut cu 15,3% în aceeași perioadă. Numărul de clienți 4G a crescut de 6 ori (629%) în T1 2016 față de T1 2015, în timp ce traficul de date 4G a crescut de aproape 8 ori (780%) raportat la aceeași perioadă. În plus, 93% din telefoanele mobile vândute de Telekom Romania Mobile Communications în primul trimestru al acestui an au fost de tip smartphone.

Baza totală de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,654 milioane, în scădere cu 4% față de T1 2015. Baza de clienți postpaid a rămas relativ stabilă în acest trimestru, cu o creștere de 0,8% față de T1 2015, reprezentând 29% din baza totală de clienți.

Segmentul de business a menținut o evoluție pozitivă în T1 2016, cu o creștere a bazei de clienți business cu 5,5% de la un an la altul și cu o creștere puternică a bazei de clienți pentru serviciile de broadband mobil, de 16,7% în T1 2016 față de T1 2015.

ARPU (Venitul mediu pe utilizator) a fost de 4,4 euro în T1 2016.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!